کد خبر: 82965
A

روزنامه جمهوری اسلامی: مسئولان، در آشفته بازاری که مداحان ایجاد کرده اند تکلیف دین را روشن کنند/ بعضی مداحان که از هیچ ضابطه و مقرراتی تبعیت نمی‌کنند

مسئولین آستان قدس رضوی و دست‌اندرکاران رسانه ملی قطعاً با چنین مطلب زشتی موافق نیستند ولی حداقل انتظار از آنان اینست که اولاً تریبون را در اختیار چنین افرادی قرار ندهند و ثانیاً اجازه پخش زنده به هر سخنرانی و هر مداحی ندهند. اینگونه بی‌مهار عمل کردن جای تأسف دارد و تأسف بالاتر در اینست که هنوز بعد از گذشت چند روز از این واقعه شرم‌آور هیچ اقدامی در توضیح و تقبیح و اطمینان دادن به مردم برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی صورت نگرفته است.

روزنامه جمهوری اسلامی: مسئولان، در آشفته بازاری که مداحان ایجاد کرده اند تکلیف دین را روشن کنند/ بعضی مداحان که از هیچ ضابطه و مقرراتی تبعیت نمی‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اینکه خطبا و وعاظ باسواد و مداحان متدین و آشنا با معارف دینی هم داریم، ولی متأسفانه میدان‌داری عرصه‌های مراسم مذهبی عموماً با کسانی است که دین را ملعبه کم‌سوادی‌ها و انحرافات فکری خود قرار داده‌اند.

این روزها ویدیوئی از یک مداح که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به مناسبت شرایط کرونائی بدون حضور مردم مداحی کرده و مطالب او از یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده به صورت گسترده در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام اهانت شده است.

این اهانت بقدری شدید است که قلم از نگارش آن شرم دارد و مردم از اینکه چگونه یک مداح به خود اجازه داده مرتکب چنین اهانتی – ولو ناآگاهانه – شود، در حیرتند.

مسئولین آستان قدس رضوی و دست‌اندرکاران رسانه ملی قطعاً با چنین مطلب زشتی موافق نیستند ولی حداقل انتظار از آنان اینست که اولاً تریبون را در اختیار چنین افرادی قرار ندهند و ثانیاً اجازه پخش زنده به هر سخنرانی و هر مداحی ندهند. اینگونه بی‌مهار عمل کردن جای تأسف دارد و تأسف بالاتر در اینست که هنوز بعد از گذشت چند روز از این واقعه شرم‌آور هیچ اقدامی در توضیح و تقبیح و اطمینان دادن به مردم برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی صورت نگرفته است. خود آن مداح درصدد توضیح برآمده، ولی توضیحی که از مصادیق عذر بدتر از گناه است.
 باید نهادهای متولی امور دینی به‌ویژه روحانیت، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه وعاظ و جامعه مداحان برای پاکسازی مراسم مذهبی از آلودگی‌ها و خرافات اقدام جدی کنند. جامعه مداحان می‌تواند، این قبیل مداحان را طرد کند و از مردم به‌خاطر چنین اهانت بزرگی به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام عذرخواهی نماید و برای همیشه مانع چنین وقایعی شود و همینطور از خودسری‌های بعضی مداحان که از هیچ ضابطه و مقرراتی تبعیت نمی‌کنند جلوگیری نماید. مهم‌تر اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در این آشفته‌بازاری که مداحان به وجود آورده‌اند و خود را متولیان دین می‌دانند تکلیف دین را روشن کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر