کد خبر: 82992
A
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

تا روزهای منتهی به روز قدس تصمیم قطعی در مورد چگونگی برگزاری راهپیمایی در استان‌ها و شهرستان‌ها را اعلام نمی‌کنیم/ احتمال راهپیمایی خودرویی در روز قدس

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از احتمال برگزاری مراسم روز قدس به شکل‌های مختلف با توجه به وضعیت ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور خبر داد.

تا روزهای منتهی به روز قدس تصمیم قطعی در مورد چگونگی برگزاری راهپیمایی در استان‌ها و شهرستان‌ها را اعلام نمی‌کنیم/ احتمال راهپیمایی خودرویی در روز قدس

به گزارش دیده بان ایران؛ نصرت الله لطفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی روز قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سه طرح مطرح است. اولین طرح برگزاری راهپیمایی مثل سال‌های گذشته بعد از برپایی نماز جمعه در شهرهایی خواهد بود که مجوز دارد. البته این طرح در شهرهایی مثل تهران و برخی مراکز استان‌ها که امکان حضور فیزیکی وجود ندارد، برگزار نخواهد شد.

وی راهپیمایی خودرویی را به عنوان دومین طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح خانواده‌ها سوار بر خودرو و رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این جلسه که به صورت ویدئویی با حضور روسای دفاتر استانی شورا برگزار شده بود، ادامه داد: با بهره‌مندی از فضای مجازی می‌توان راهپیمایی مجازی مکمل را برگزار و با برافراشتن پرچم فلسطین اقدام به آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد.

لطفی با تاکید بر قطعی نبودن این طرح‌ها افزود: جزئیات برگزاری راهپیمایی روز قدس با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان‌ها از نظر ویروس کرونا متفاوت خواهد بود. تا روزهای منتهی به روز قدس تصمیم قطعی در مورد چگونگی برگزاری راهپیمایی قدس در استان‌ها و شهرستان‌ها را اعلام نمی‌کنیم و باید ببینیم شرایط بهداشتی کشور در مورد موضوع کرونا چگونه است.

وی با اشاره به تعطیلی مراسم ۱۴ خرداد گفت: قرار است فعالیت‌های فرهنگی جایگزین مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) شود به نوعی دیگر و با توجه به فعالیت جایگزین، آن را جبران کرد؛ اما روز قدس چون یک روز جهانی است، نمی‌توان آن را با فعالیت‌های فرهنگی تغییر داد و نیازمند یک فعالیت میدانی با اجرای ابلاغیات و مصوبات مورد نیاز و اجرای فاصله گذاری اجتماعی است./ ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر