کد خبر: 82999
A

زیباکلام: توهم توطئه‌ی رائفی پور، نتیجه عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران است

من در جایگاهی نیستم که بگویم سخنان رائفی پور دینی و علمی است یا خیر. اگر مورد مشخصی باشد، می‌توانم اظهار نظر کنم اما به صورت کلی نمی‌دانم حرف‌های‌شان چقدر درست است. درباره‌ی توهم توطئه‌ی آقای رائفی پور بگویم، دلیلش عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران است. به همین خاطر رواج تئوری‌های توطئه در ایران بسیار زیاد است.

زیباکلام: توهم توطئه‌ی رائفی پور، نتیجه عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران است

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق زبیاکلام با توجه به حواشی اخیری که پیرامون رییس موسسه مصاف پیش آمده و همچنین درباره‌ی اینکه آیا همه‌ی افراد  مثل آقای رائفی پور می‌توانند مسلسل و دستگاه ارسال پارازیت تولید کنند و یا به ایمیل شخصی افراد دسترسی داشته باشند گفت: «افراد دیگری نمی‌توانند اینکارها را انجام دهند، مثل دسترسی به ایمیل شخصی دیگران، اگر هم دانش آن را داشته باشند و از تکنولوژی آن برخوردار باشند تا بتوانند دسترسی داشته باشند، قطعا مورد مواخذه قوه قضاییه و دستگاه امنیتی قرار می‌گیرند.

در عین حال هستند سایت‎ها، مطبوعات و افرادی که هر امری را انجام دهند که گویی خلافی مرتکب نشده‌اند، کسی با آنها کاری ندارد؛ انگار از یک جور مصونیت برخودار هستند. البته نمی‎‌دانم آقای رائفی پور دقیقا به چه چیزهایی دسترسی داشته است. اما گمان می‌کنم فرد دیگری مرتکب این کارها شده بود قطعا مسئولین به سادگی از کنار آن عبور نمی‌کردند. تربیون‌های حکومتی از آن اشخاص حکومتی است، مثل صدا و سیما، برخی از سایت‌ها و مطبوعات. با اینکه پول آن را مالیات دهندگان می‌دهند اما یک عده‌ی مخصوصی از این‌ها بهره می‌برند.»

زیباکلام درباره‌ی اینکه «صحبت‌های آقای رائفی پور دینی و علمی است؟» می‌گوید: «من در جایگاهی نیستم که بگویم دینی و علمی است یا خیر. اگر مورد مشخصی باشد، می‌توانم اظهار نظر کنم اما به صورت کلی نمی‌دانم حرف‌های‌شان چقدر درست است. درباره‌ی توهم توطئه‌ی آقای رائفی پور بگویم، دلیلش عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران است. به همین خاطر رواج تئوری‌های توطئه در ایران بسیار زیاد است. موضوعی اگر مورد موافقت نظام نباشد، قطعا به تئوری‌های توطئه نسبت می‌دهند. به هر حال داعش، طالبان و کرونا را آمریکایی‌ها ساخته‌اند، ۱۱ سپتامبر، جنبش سکوت ۸۸، آبان ۹۸، دی ماه ۹۶ را آمریکایی‌ها راه انداخته‌اند؛ این در جامعه‌ی ما امر متداولی است و هر چیزی باب طبع نباشد به غربی و خارجی ها نسبت می‌دهند، آقای رائفی پور هم از این قائده مستثنی نیست و هرچیزی مخالف طبع او باشد کار غربی‌ها است و هر چیزی موافق طبع او باشد، می‌گوید نتیجه‌ی مبارزات مردم  مسلمان ایران است.»/ انصاف نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • حقدوست

    کسی مثل زیبا کلام که هزاران توطئه اثبات شده دنیا را تا به امروز ندیده جزو کورترین و احمق ترین و عقب افتاده ترین ادمها به حساب میاید

ارسال نظر