کد خبر: 83126
A

فلاحت پیشه: تجهیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به معنای آرایش نظامی علیه ایـــران است

عضو کمیسیون امنیت ملی: از زمانی که به پایگاه آمریکایی حمله شد و آمریکایی ها حتی نتوانستند یک موشک ایران را رهگیری کنند اتفاقی که افتاد این است که آقای ترامپ برخلاف قوانین داخلی آمریکا از جمله حکم رئیس جمهوری در سال 2011 میلادی در ارتباط با خروج نظامی آمریکایی از عراق به دلیل عدم پذیرش قانون کاپیتولاسیون از سوی عراق، عمل می کند و تجهیزات نظامی را در خاک عراق مستقر می کنند و این تجهیزات نشان دهنده تغییر راهبرد امنیت منطقه ای آمریکا به راهبرد تقابل با ایران است.

فلاحت پیشه: تجهیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به معنای آرایش نظامی علیه ایـــران است

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آمریکا پایگاه نظامی الحریر در 115 کیلومتری مرز ایران را تجهیز می کند، گفت: نوع تجهیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به معنای نوعی آرایش نظامی است که وضعیتی خطرناک در رابطه با ایران و آمریکا شکل می دهد، آمریکایی ها تا زمان حمله ایران به پایگاه عین الاسد آرایش نظامی در راستای  تدابیر منطقه ای دنبال می کردند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنها یک سری تدابیر منطقه را تعریف می کردند که ایران بخشی از این تدبیر قلمداد شده بود و می شد در راستای سیاست کلی  آمریکا در منطقه ای تعریف کرد نه سیاست تقابلی ایران و آمریکا.

وی تاکید کرد: از زمانی که به پایگاه آمریکایی حمله شد و آمریکایی ها حتی نتوانستند یک موشک ایران را رهگیری کنند اتفاقی که افتاد این است که آقای ترامپ برخلاف قوانین داخلی آمریکا از جمله  حکم رئیس جمهوری در سال 2011 میلادی در ارتباط با خروج نظامی آمریکایی از عراق به دلیل عدم پذیرش قانون کاپیتولاسیون از سوی عراق، عمل می کند و تجهیزات نظامی را  در خاک عراق مستقر می کنند و این تجهیزات نشان دهنده تغییر راهبرد امنیت منطقه ای آمریکا به راهبرد تقابل با ایران است.

این نماینده مجلس بیان کرد: به طور مشخص سامانه پدافند هوایی پاتریوت در رأس این نقل و انتقال یا تجهیزات است آمریکایی ها به اشتباه به این نتیجه رسیده اند که برگ برنده ایران در توان موشکی است بنابراین می خواهند با پاتیروت این توان را محدود کنند.

فلاحت پیشه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: در صورتی که در راستای راهبرد جنگ غیر متقارن یا جنگ نامتقارن با ایران، موضوع موشکی فقط یکی از اولین گزینه هایی بود که ایرانی ها رو کردند گزینه های مختلف دارند تنها کاری که صورت می گیرد شاخص تهدید تقابل ایران و آمریکا افزایش پیدا می کند و گفت‌وگو سیاسی بین دو طرف جای خود را به گفت‌وگوی نظامی می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آمریکایی ها از سال 1990 میلادی تا امروز یعنی در طول 30 سال گذشته بر سر راهبرد منطقه حضور خود تعریف کردند این در حالی است که ایران در این سی سال براساس راهبرد مقابله با تهدید آمریکا خود را آماده کرد است لذا گزینه موشکی آخرین گزینه نیست امیدوارم جنگ سرد تازه بین ایرانو آمریکا شکل نگیرد.

گفتنی است دولت آمریکا در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ از پیمانکارانی که توانایی طراحی و ساخت باند هواپیما در «پایگاه نظامی الحریر» در نزدیکی شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق را دارند، دعوت به همکاری کرده است.

پایگاه نظامی الحریر در 75 کیلومتری شرق اربیل و 115 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

این پایگاه مجهز به سامانه‌های دفاعی و جنگنده‌های هجومی و رادارهای پیشرفته و سیستم‌های شنود آمریکایی است.

خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر