کد خبر: 83165
A

سردار سلیمانی در روزی که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد کجا بود؟

سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس خاطره ای جالب از روزی که قطعنامه ۵۹۸ بسته شد، روایت کرده است

سردار سلیمانی در روزی که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد کجا بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در بخشی از یادداشتش درباره آخرین افطار با سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ماه رمضان سال گذشته، به روزهای جنگ و دفاع مقدس نیز گریزی زده است.

او می نویسد: انگار همین دیروز بود که من و قاسم، برای عملیات کربلای ۵، در فاصله شش کیلومتری بصره از پنج کیلومتر آبگرفتگی پنج ضلعی شرق بصره عبور کردیم و آمدیم روی پل عراقی‌ها. من و قاسم آنجا دست به دست هم دادیم، قاسم سمت راست پل و من سمت چپ رفتیم. ایستادیم تا یک پیروزی بزرگ به دست آمد.

سردار قربانی ادامه داده است: دشمن غافلگیر شد. من با قاسم سلیمانی و بعد هم آقای محمد کوثری، فرمانده لشکر ۲۷ دقیقا ۲۲ روز آب و غذای درست و حسابی نخوردیم، لباسمان پر از خون، پشت سرمان کانال ماهیگیری بود و آن قدر گلوله و توپ می آمد که جای راه رفتن هم نبود. دشمن حتی سنگرهای ما را تکه تکه و منهدم کرده بود؛ اما ۲۲ روز آنجا ماندیم و قطعنامه ۵۹۸ زمانی که ما ۶ کیلومتری بصره بودیم، بسته شد؛ یعنی زمانی که من و قاسم و کوثری و دیگر بچه ها دستان ارتش عراق را بستیم. به همین دلیل  هشت بند از یازده بند قطعنامه به نفع ایران شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر