کد خبر: 83182
A
گزارش دیده بان ایــران از آخرین تحولات در انتخابات ریاست مجلس ؛

حزب موتلفه اسلامی: این بار پُشت میرسلیـــــــم را خالی نمی کنیم!/ ۱۹ نماینده اصلاح طلب از چه کسی حمایت می کنند؟

کمتر از چند هفته دیگر به آغاز رسمی پارلمان یازدهم باقی مانده است و اصولگرایان یک دست؛ اما چند پاره مجلس آینده همچنان در حال رایزنی برای بزرگترین کرسی ساختمان هرمی شکل بهارستان هستند. جلسات غیر حضوری و بعضاً شبانه آنها با نماینده نمایندگان استانها و لابی سنگین یاران قالیباف باعث شده تا برخی از کارشناسان شانس شهردار اسبق تهران را بیش از دیگر رقبا بدانند. اما در این بین هستند نمایندگانی که به قول علی مطهری مطیع نخواهند بود و تن فشار از بالا و لابی گری های زر، زور و تزویر نخواهند داد. حزب موتلفه اسلامی از جمله احزابی است که طی یک هفته گذشته بارها اعلام کرده است که نماینده این حزب برای کسب کرسی ریاست مجلس آینده «مصطفی میرسلیم» است و از حق خودش کوتاه هم نخواهد آمد. از سوی دیگر گویا به نظر می رسد احمدی نژادی های مجلس هم قصد کنار آمدن با قالیباف را ندارند و شاید همراه با تعدادی از اعضای جبهه پایداری گزینه مد نظر خودشان را معرفی کنند. تاکنون شمس الدین حسینی رسما اعلام کرده است که نامزد انتخابات ریاست مجلس می شود.

حزب موتلفه اسلامی: این بار پُشت میرسلیـــــــم را خالی نمی کنیم!/ ۱۹ نماینده اصلاح طلب از چه کسی حمایت می کنند؟

به گزارش دیده بان ایران، کمتر از چند هفته دیگر به آغاز رسمی پارلمان یازدهم باقی مانده است و اصولگرایان یک دست؛ اما چند پاره مجلس آینده همچنان در حال رایزنی برای بزرگترین کرسی ساختمان هرمی شکل بهارستان هستند. 

جلسات غیر حضوری و بعضاً شبانه آنها با نماینده نمایندگان استانها و لابی سنگین یاران قالیباف باعث شده تا برخی از کارشناسان شانس شهردار اسبق تهران را بیش از دیگر رقبا بدانند. اما در این بین هستند نمایندگانی که به قول علی مطهری مطیع نخواهند بود و تن فشار از بالا و لابی گری های زر، زور و تزویر  نخواهند داد.

حزب موتلفه اسلامی از جمله احزابی است که طی یک هفته گذشته بارها اعلام کرده است که نماینده این حزب برای کسب کرسی ریاست مجلس آینده «مصطفی میرسلیم» است و از حق خودش کوتاه هم نخواهد آمد.

این در حالی است که برخی شنیده ها هم حکایت از این دارد که۱۹ اصلاح طلب راه یافته به مجلس یازدهم هم به ریاست مسعود پزشکیان قصد دارند از میرسلیم برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس حمایت کنند.

از سوی دیگر گویا به نظر می رسد احمدی نژادی های مجلس هم قصد کنار آمدن با قالیباف را ندارند و شاید همراه با اعضای تندروی جبهه پایداری گزینه مد نظر خودشان را معرفی کنند. تاکنون شمس الدین حسینی رسما اعلام کرده است که نامزد انتخابات ریاست مجلس می شود.

اما آنچه که مسلم این است که بحث ریاست مجلس آینده به آسانی جمع نخواهد شد. میرسلیم طی این مدت مدام با رسانه ها مصاحبه می کند و یا انتقادهای تند و تیزی را علیه دولت مطرح می کند.

موتلفه که انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و در لحظه آخر پشت نامزد حزبی خودش را خالی کرد؛ گویا این بار قصد دارد سفت و سخت پای میرسلیم بنشیند. تا جاییکه اسدالله بادامچیان دبیرکل این حزب شاخص های متبلور در میرسلیم را این گونه تحلیل کرده است: «داشتن برنامه جامع و دارای پیوست برای مدیریت کلان انقلابی مجلس؛ برخورداری از روحیه تعامل هدفمند با همه جریان های سیاسی درون خیمه انقلاب، برخورداری از عقبه فکری و کارشناسی قوی و شناخته شده و امتحان داده به گونه ای که آثار آن در رفتار مدیریتی وی متبلور باشد، داشتن تجربه خدمت در حوزه های کلان مدیریتی کشور و البته داشتن کارنامه موفق و عاری از هر شائبه، برخورداری از شیخوخیت و مرجعیت لازم برای اداره مجلس گام دوم. پایبندبودن به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شجاع بودن در مقام دفاع از حق، برخورداری از ذهنیت تلفیقی نظریه پردازی عمل گرایی و تجربی، داشتن روحیه و توان استدلالی و اقناعی در مواجهه با مباحث مجلس و نمایندگان و پرهیز از برخوردهای آمرانه و تحکم آمیز، ساده زیستی و پاک دامنی و اشتهار به طهارت اقتصادی و داشتن روحیه تنفر از فساد و ایضا مبرای از هرگونه شائبه تخلف و فساد؛ برخورداری از روحیه باورمند استکبارستیزی به عنوان اصل ثابت سیاست های نظام، وابسته نبودن و وامدارنبودن به پشتوانه کانون های قدرت و ثروت، حاضربودن در بین اقشار مردم و دانابودن به نیازهای جامعه، داشتن بصیرت و مواضع روشن و شفاف در مقابل دشمن و هرگونه فتنه و انحراف، برخورداری از روحیه بالا و عزم جدی برای ریشه کن کردن فقر، فساد و برطرف کردن آلام معیشتی مردم».

بادامچیان با اعلام نامزد حزب موتلفه اسلامی برای ریاست مجلس یازدهم گفت که: «با ملاک قراردادن برخی شاخص ها که به آنها اشاره شد و به درخواست تعدادی از نمایندگان منتخب و نیز مذاکره با دیگر عناصر تاثیرگذار در تشکیل و ترکیب مدیریت مجلس یازدهم، حزب موتلفه اسلامی در جمع بندی به این نتیجه رسیده که گزینه اصلح و ارجح و مبتنی بر شاخص هایی که برخی از آنها گفته و تقدیم شد، برای ریاست مجلس یازدهم آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم است. ما معتقدیم پیشینه ۴۰ سال خدمت صادقانه و بی طمع و توقع در حوزه های کلان مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از او شخصیتی باتجربه و توانمند ساخته و به عنوان یک رجل سیاسی و یک عنصر ارشد تشکیلاتی می تواند به حول و قوه الهی مدیر لایق و شایسته ای برای مجلس یازدهم باشد».

بر اساس شنیده های دیده بان ایران؛ جلسه امروز ائتلاف اصول گرایان در تهران برگزار می شود و ازهر استان تعدادی نماینده در مجمع حضور دارند. به طور مثال از قم هر سه نماینده حضور داشته اما در تهران که شامل سی نماینده است تنها شش نفر که شامل (حجت السلام تقوی ، قالیباف، سید نظام موسوی و.. ) حضور پیدا کرده اند. این نوع گزینش موجب اعتراض نمایندگان برخی شهر ها از جمله تهران شده است. 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر