کد خبر: 83214
A

عیسی کلانتری: این سخن حضرت امام (ره) در بهشت زهرا که فرمودند "گیرم که پدران ما شما را به عنوان شاه انتخاب کردند" را باید همیشه زنده نگه داریم!/ بعد از چهل سال در مورد پهلوی صحبت کردن دیگر جالب نیست/ فیلــــــــم

پیرمرد به من گفت: «پسرم سال گذشته وزیر شما آمد اینجا گزارش ملی را داد و همه نارسایی ها را وصل کرد به رژیم گذشته الان پنج سال از انقلاب ایران گذشته، شما الان باید از عملکرد پنج ساله خودتان بگویید نه اینکه باز هم بگویید رژیم شاه این کار را کرد ما نتوانستیم توسعه پیدا کنیم درست نیست.

عیسی کلانتری: این سخن حضرت امام (ره) در بهشت زهرا که فرمودند "گیرم که پدران ما شما را به عنوان شاه انتخاب کردند" را باید همیشه زنده نگه داریم!/ بعد از چهل سال در مورد پهلوی صحبت کردن دیگر جالب نیست/ فیلــــــــم

تاکنون دو بخش کوتاه از گفت و گوی عبدی مدیا با عیسی کلانتری رئیس کنونی سازمان حفاظت از محیط زیست توسط سایت دیده بان ایران منتشر شده است. 

بخش سوم این گفت و گو به همراه متن و فیلم آن در پی می آید که خواندن و دیدن نظرات این سیاستمدار کهنه کار درباره عملکرد جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی ایران خالی از لطف نیست.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

عیسی کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا در تهران را قبول ندارم/ در دولت به آقای بی طرف و بقیه هم گفتم کار شما توجیه پذیر نیست/ ما که آنارشیست نبودیم/ حکومت باید با دانشجویان برخورد می کرد+فیلم گفت و گو

 

عیسی کلانتری: حضرت امام (ره) آواز خواندن زنان را حرام نمی دانستند/ آقای خاتمی می گفت امام به بنده دستور دادند که چرا از آواز خواندن زنان استفاده نمی کنید؟/ خاتمی می گفت من جرات و جسارت اجرای این کار را نداشتم!+فیلم

 

مجری: انقلاب ها همیشه با یک سری اعتراض ها، آشوب ها و اعتصاب ها همراه هستند اما بعد از مدتی حضرت امام (ره) یک نوع مدل حکومتی را ارائه می دهند که این مدل حکومتی در 12 فروردین به رای گذاشته می شود که هم پایان حکومت پهلوی است هم پایان بخش سلسله شاهنشاهی در ایران؛ به نظر شما این پایان بخشی به این دو موضوع یعنی سلطنت پهلوی و نظام پادشاهی چه نقشی را در تحولات کشور داشت؟

 

کلانتری: اعتقاد من این است که حقوق مردم نباید ضایع شود. حضرت امام (ره) در سخنرانی 12 بهمن 57 در بهشت زهرا هم فرمودند که "گیرم که پدران ما شما را به عنوان شاه انتخاب کردند" این صحبت حضرت امام (ره) را باید همیشه زنده نگه داریم. پهلوی رفت تمام شد. در مورد پهلوی صحبت کردن الان جالب نیست زیرا چهل سال است که پهلوی از ایران رفته و دیگر باز نخواهد گشت.

بنده به خاطر دارم سال 1362 آقای سلامتی وزیر کشاورزی بود از من خواستند به عنوان نماینده وزارت کشاورزی به اجلاس سازمان خواروبار جهانی (فائو) بروم. من آنجا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پشت میز نشسته بودم که یک پیرمرد تقریباً 75 ساله ای (سفیر قبرس بود در فائو) از پشت بر روی شانه من زد (من آن موقع 31 سال داشتم) و گفت؛ «پسرم سال گذشته وزیر شما آمد اینجا گزارش ملی را داد و همه نارسایی ها را وصل کرد به رژیم گذشته الان پنج سال از انقلاب ایران گذشته، شما الان باید از عملکرد پنج ساله خودتان بگویید نه اینکه باز هم بگویید رژیم شاه این کارها را کرد ما نتوانستیم کشاورزی کشورمان را توسعه بدهیم، در یک اجلاس بین المللی قابل پذیرش نیست. پنج سال گذشته!!» 

الان چهل سال از انقلاب گذشته؛ مرور تاریخ خوب است اما اینکه الان برای توجیه عملکرد خودمان بگوییم آنها نگذاشتند وضعیت امروز ما بهتر شود نه قابل قبول است و نه جامعه آنرا می پذیرد و به نظر بنده هدر دادن وقت است.

 

منبع: دیده بان ایـــران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر