کد خبر: 8339
A

تشکیل کمیته چهارم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشست یکشنبه آینده / تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراها

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخاب کمیته سیاست‌های کلان این شورا در نشست روزیکشنبه آینده، به‌تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراهای شهر و روستا پرداخت.

تشکیل کمیته چهارم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشست یکشنبه آینده / تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراها

با اعلام خبر برگزاری نشست آینده شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ابتدای هفته پیش‌رو اعلام کرد: شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دوره جدید فعالیت ساختارهای خود را ایجاد کرده است.

او با بیان این‌که سه کمیته شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها کمیته چهارم یا کمیته سیاست‌های کلان باقی مانده که در جلسه آینده که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، وظایف و ساختار آن را به تصویب خواهد رسید.

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: باتوجه به این‌که برای تعیین اسامی کاندیداها نیازمند تنظیم سند شاخص‌های نامزدهای انتخاباتی هستیم، این مسئله را دستورکار کمیته سیاست‌ها و راهبردهای این شورا قرار داده‌ایم.

او با تاکید بر اهمیت ویژه اسناد مربوط به تعیین اسامی نامزدهای انتخاباتی، اعلام کرد: در صورتی که با رویکردی خاص به شاخص‌های مذکور بنگریم و بتوانیم جامع‌نگر باشیم، به خطا خواهیم رفت و با مشکلاتی مشابه آنچه در دوره گذشته با آن روبرو شدیم، مواجه خواهیم شد.

حبیب‌زاده یادآور شد: به نظر می‌رسد علاوه بر شاخص‌هایی چون سوابق علمی، اجرایی و تخصصی باید به چند نکته توجه خاصی داشته باشیم.

او در توضیح این شاخص‌ها گفت: اول پایبندی و اعتقاد به فعالیت گروهی و فراکسیونی است و پذیرفتن رأی اکثریت به‌عنوان تنظیم جمعی بوده که علت این امر کاملاً روشن است؛ اصلاح‌طلبان با برنامه مشترک وارد انتخاب می‌شوند و تحقق این برنامه در گروی پایبندی به الزامات فعالیت گروهی و تشکیلاتی است و اگر نتوانیم به‌دلیل عدم‌توجه به این اصل مهم، به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشایم، حتی اگر نامزدهای مورد حمایت‌مان دارای سوابق متعددی نیز باشند، نمی‌توانیم پاسخگوی مردم و پایگاه اجتماعی خود باشیم که این مسئله مترادف با شکست خواهد بود.

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: همچنین عدم توانایی افراد در برقراری ارتباط با مردم و نمایندگان آنها در محلات است، نکته حائز اهمیت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: اینکه افراد بتوانند پس از گرفتن رأی اعتماد از مردم و ورود به پارلمان شهری، ارتباط خود را با پایگاه اجتماعی خود همچنان برقرار داشته و از نزدیک مطالبات آنان را شنیده و موردتوجه قرار دهند، در پیشبرد کارها موفق‌تر خواهند بود و باید توجه داشته باشیم، این توانایی شاخص مهمی است که بسیار مورد توجه مردم است و توجه به آن موجب حفظ و افزایش اعتماد مردم و به نمایندگان خود خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اضافه کرد: نکته سومی که باید مورد توجه داشته باشیم، توانایی کاندیداها در برقراری ارتباط مستمر با کارشناسان و نخبگان و گروه‌های تخصصی دانشگاهی و مردمی است.

او گفت: این توانایی موجب هم‌افزایی و بهره‌مندی از نظرات مختلف در موضوعات موردبحث خواهد شد و بدون‌تردید پارلمان شهری نیازمند تخصص‌های متعدد است و امکان حضور همه این تخصص‌ها در آن امکان‌پذیر نیست اما اگر فردی دارای توانایی مدیریت و روابط عمومی مناسب باشد، می‌تواند از توان خود در جلب همکاری متخصصان مختلف بهره‌مند شود.

حبیب‌زاده در پایان تصریح کرد: با این حساب، پیش از ورود به شاخص‌های آکادمیک و تخصصی نیازمند تعیین پیش‌نیازهایی هستیم که عدم‌تحقق آن نقصان‌هایی را بر لیست‌ها تحمیل خواهدکرد که بعضاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌همراه خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر