کد خبر: 83413
A

نماینده مجلس: مگر ۹۰درصد قطعات پراید تولید داخل نبود؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد که بی برنامگی دولت دست دلالان را با سیاست های نادرست باز گذاشته و وضعیت کنونی را در بازار خودرو رقم زده است.

نماینده مجلس: مگر ۹۰درصد قطعات پراید تولید داخل نبود؟

به گزارش دیده بان ایران، صدیف بدری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای روحانی در روزهایی که کرونا آرامش را از جامعه گرفته است و سلامت جسمانی مردم را تهدید می کند اقتصاد خانواده‌های ایرانی نیز مختل شده و دولت در کنترل قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار منعفلانه عمل کرده است. درخصوص بازار مسکن هشدارهای لازم به دولت داده شده بود. اما کسی گوش شنوا نداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: نتیجه بی توجهی به توصیه ها و کمبود تولید مسکن افزایش قیمت زمین ومصالح ساختمانی و عافیت طلبی بانک‌ها، افزایش تصاعدی قیمت مسکن شده است؛ به طوری که خانه دار شدن از رویای خانواده های ایرانی نیز فراتر رفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: ادامه سیاست های قبلی پرداخت وام مسکن عملا کارایی خود را از دست داده است. انفعال دولت در ساخت مسکن باعث عقب ماندگی ۳ میلیونی مسکن نسبت به تقاضا شده است که جبران آن به این سادگی ممکن نیست. متاسفانه هر روز تقاضا افزایش یافته و عرضه نیز تضعیف می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در بازار خودزو نیز دولت نتوانسته توازن بین عرضه و تقاضا را برقرار کند. صنعت خودرو سازی انحصاری و از بین بردن امکان رقابت باعث ایجاد این نابسامانی شده است. تا حد قابل توجهی التهاب کنونی بازار ناشی از بی برنامگی دولت و باز گذاشتن دست دلالان با سیاست های نادرست است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چندین و چند ماه است که خبری از عرضه خوردو با قیمت کارخانه نیست و ثبت نام خودروهای پیش فروش شده نیز که یک سال دیگر تحویل داده می‌شود دردی را دوا نمی کند؛ در این شرایط که تحت تاثیر سیاست های نادرست تقاضا در بازار تلنبار شده و خودروسازها نیز رغبتی برای عرضه محصولات خود با قیمت تعیین شده ندارند، سخن از دلالان و حباب بازار خودرو تنها پاک کردن صورت مساله است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: آقای روحانی پراید در آستانه ۱۰۰ میلیئونی شدن است. آیا نمی خواهید کاری کنید؟ مگر ۹۰ درصد قطعات پراید تولید داخل نبود؟ چرا به بهانه تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی و افزایش چندین برابری قیمت پراید چراغ سبز نشان دادید؟ متاسفانه دولت دست بر روی دست هم گذاشته تا ملت تاوان بلند پروازی شرکت‌های خودروسازی را بدهند .بازار به حال خود رها شده و دلالان قیمت تعیین می‌کنند.

وی در پایان افزود: گرانی کمر مردم را شکسته است و قیمت یک کیلو گوجه در طول یک سال از ۱۰۰۰تومان تا ۱۵ هزار تومان نوسان دارد که به زیان کشاورز و به نفع دلالان است. وزارت جهاد کشاورزی باید به کشاورزان برنامه کشت ارائه کند. گرانی و تورم بیداد می کند . آقای روحانی بیش از این تعلل در کنترل بازار و وادادگی مدیریت جایز نیست./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر