کد خبر: 83501
A
دیده بان ایران:

غش منتخبان مجلس یازدهم در معامله با «قالیباف»

مجلس آینده به تعبیر علی مطهری نه تنها مجلس مطیعی نخواهد بود بلکه سرآغاز ساختارشکنی های نوعی در سپهر سیاسی کشور خواهد بود که قطعاً تاثیر بسزایی در انتخابات ریاست جمهوری مجلس یازدهم بر جای خواهد گذاشت.

غش منتخبان مجلس یازدهم در معامله با «قالیباف»

به گزارش دیده بان ایران؛  کمیته اطلاع رسانی حزب مستقل واعتدال ایران عصر امروز طی انتشار خبری اعلام کرد که "به دنبال دعوت حمیدرضا حاجی بابایی، منتخب همدان و کاندیدای پیشنهادی جمع کثیری از منتخبین مجلس یازدهم برای تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی  و علیرضا منادی، منتخب تبریز وکاندیدای ریاست فراکسیون مستقلین درمجلس یازدهم، قدرت‌علی حشمتیان، نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰، احزاب و رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران در جلسه هم اندیشی احزاب ومجلس  در دفترحاجی بابایی حضور پیدا کرد."

با توجه به نزدیک شدن آغاز مجلس یازدهم به نظر می رسد رقابت بر سر ریاست بزرگترین صندلی مجلس هم با شدت بیشتری در حال شکل گرفتن است و در این بین نماینده های بی نام و نشان و مستقل مجلس  که طی ماه های اخیر به چشم  پدرخوانده های اصولگرایان نیامده اند قصد دارند تا معامله با قالیباف را به هم بریزند و به سمت گزینه مخالف او متمایل شوند تا نشان دهند که آنها هم حرفی برای گفتن دارند.

به نظر می رسد اندک اصلاح طلبان مجلس آتی هم که این روزها در بلاتکلیفی عجیبی به سر می برند بدشان نیاید که با احمدی نژادی های مجلس و مستقلین آن مقابل قالیباف خودی نشان بدهند. کما اینکه پیش از این جلال محمودزاده منتخب مجلس یازدهم در واکنش به ادعای برخی رسانه ها از حمایت اصلاح طلبان از نامزدی میرسلیم به سایت مدآرا گفته بود که اصلاح طلبان مجلس یازدهم تمایل دارند تا با مستقلین مذاکره و تصمیم واحدی را اتخاذ کنند.

موضوعی که به نظر می رسد چندان دور از واقعیت نباشد و بزودی شاهد برگزاری جلسات این دو گروه با یکدیگر باشیم.

از سوی دیگر گفته می شود با توجه به شرط و شروطی که جبهه پایداری برای ریاست قالیباف در نظر گرفته است معامله آنها چندان پایدار نماند و به گفته برخی از کارشناسان سیاسی با آغاز بکار مجلس یازدهم شاهد اختلافات علنی طیف پایداری های مجلس با جناح قالیباف خواهیم بود.

اما آنچه که در این بین حائز اهمیت است سیاست احمدی نژادی ها مجلس آتی است که به دور از هرگونه حاشیه سازی در حال کادر سازی برای چینش نمایندگان شهرستان ها بر روی صندلی های سبز مجلس هستند.

هر چند پیش از انتخابات برخی نزدیکان قالیباف از دیدار شهردار پیشین با رییس دولت های نهم و دهم خبر داده بودند تا از پایگاه رای او برای انتخابات استفاده لازم را ببرد اما همان زمان هم برخی از نزدیکان محمود احمدی نژاد یادآوری کردند که احمدی نژاد قصد ائتلاف و یا حمایت از قالیباف  را ندارد.

با این اوصاف مجلس آینده به تعبیر علی مطهری نه تنها مجلس مطیعی نخواهد بود بلکه سرآغاز ساختارشکنی های نوعی در سپهر سیاسی کشور خواهد بود که قطعاً تاثیر بسزایی در انتخابات ریاست جمهوری مجلس یازدهم بر جای خواهد گذاشت.

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر