کد خبر: 83570
A

روزنامه ایران: پشت پرده برکناری «رضا رحمانی» را فردا منتشر می کنیم!

گفته می شود دلیل برکناری رحمانی عدم توجه مسایلی بوده است که پیشتر رییس جمهور نسبت به ان به آقای رحمانی تذکرات لازم را داده بودند.

روزنامه ایران: پشت پرده برکناری «رضا رحمانی» را فردا منتشر می کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه دولتی ایران نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری، دیروز طی حکمی حسین مدرس خیابانی را به سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. در حکمی که روحانی برای سرپرست تازه وزارت صمت نوشته 7 مسئولیت مهم را که طی یک‌سال و اندی گذشته مغفول مانده بود، تبیین کرده است. براساس حکم رئیس جمهوری، جهش تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه، هماهنگ بودن دستگاه‌های ذیربط، مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو - که طی یک هفته گذشته دلالی‌های بی‌شماری در این بازار صورت گرفته بود و افرادی سودهای کلانی بردند - تعمیق ساخت داخل و رفع موانع تولید، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و مهمتر از همه اینها بهبود فضای کسب و کار که عملاً می‌تواند منجر به رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری شود، از وظایف سرپرست تازه وزارت صمت بر شمرده شده است. علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهوری نیز در توییتی شش  رویکرد اعلامی از سوی رییس جمهوری برای سرپرست وزارت صمت را تشریح کرد .گفته می شود دلیل برکناری رحمانی عدم توجه به این مسایل بوده است . در همین حال  یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار «ایران»  یکی از دلایل  برکناری رحمانی را عدم توجه به دستورات شورای اقتصاد و رییس جمهوری از جمله درباره مساله ساماندهی  بازار خودرو اعلام کرد. به گفته وی رییس جمهوری ناگهانی و آنی این تصمیم را نگرفته است و پس از ناامیدی از اصلاح روند های وزارت خانه ، ایجاد هماهنگی درون وزارت خانه صورت گرفته است
این منبع اگاه همچنین از تذکرات  مربوط به مخالفت ها و لابی های درون وزارت خانه با لایحه تفکیک صنعت و بازرگانی خبر داد که وزیر به ان توجه نکرده است. روزنامه «ایران» فردا گزارش مبسوطی از انتصاب تازه سرپرست وزارت صمت و مسایل پشت پرده این تغییر خواهد داشت. متن حکم رئیس جمهوری برای حسین مدرس خیابانی را در صفحه 7 بخوانید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر