کد خبر: 83592
A

نجفقلی حبیبی: متاسفانه در کشور ما فساد بیداد می‌کند و رانت‌خواری بدعت شده است

نجفقلی حبیبی گفت: نظام تصمیم‌گیری باید این را در نظر بگیرد که با شفاف‌سازی، گریز از تبعیض، فساد ستیزی، عدالت‌محوری و... می‌تواند مردم را به یکدیگر و در نتیجه افکار عمومی را به حاکمیت نزدیک کند.

نجفقلی حبیبی: متاسفانه در کشور ما فساد بیداد می‌کند و رانت‌خواری بدعت شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ شکاف حاکمیت و مردم یکی از مسائل است که این روزها درباره آن صحبت می شود. مساله ای که نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم به آن اشاره می کند و تاکید دارد که شکاف حاکمیت و مردم هر چه سریعتر برطرف شود. 

 

نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مردم در این روزهایی که همه نگران سلامت‌شان هستند به خوبی توصیه‌های بهداشتی را رعایت و با حاکمیت همراهی می‌کنند. ای کاش شرایط به گونه‌ای بود که این هم‌صدایی را همیشه تجربه می‌کردیم.

 

این قرآن‌پژوه در ادامه سخنانش گفت: در قرآن هم بارها به اتحاد و دوری جستن از کینه‌توزی و اختلاف‌افکنی توصیه شده است. امر مهمی که متاسفانه در جامعه ما کمتر مشاهده و در نتیجه، خسران‌های زیادی به اتحاد مردم و منافع عمومی وارد کرده است.

 

او همچنین توضیح داد: نظام تصمیم‌گیری باید این را در نظر بگیرد که با شفاف‌سازی، گریز از تبعیض، فسادستیزی، عدالت‌محوری و... می‌تواند مردم را به یکدیگر و در نتیجه افکار عمومی را به حاکمیت نزدیک کند. نظام ما بر پایه بایدها و نبایدهای دین اسلام بنا شده است و به همین دلیل،‌ تجادل و درگیری آن هم با شدت و حدتی که هست‌ اصلاً در شأن ما نیست.

 

حبیبی ادامه داد: مساله دیگر این روزها این است که گروهی از مردم بیشتر از کرونا از بی‌پولی و گرفتاری می‌ترسند. این درست که دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌‌پیمانانش دچار مشکل منابع مالی است، اما در همین شرایط هم اگر اراده‌ای قوی و لازم وجود داشته باشد، دست‌گیری از فقیران سخت نیست. به هر حال ایران کشوری غنی است و با مدیریت صحیح دارایی‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات قشر آسیب‌پذیر را از بین ببریم.

 

نجفقلی حبیبی در پایان گفت‌: متاسفانه در کشور ما فساد بیداد می‌کند و رانت‌خواری بدعت شده است. منابع مالی ایران به قدری هست که بتوانیم مانع‌ها را از پیش رو برداریم. اما سوءاستفاده و سوءمدیریت بیت‌المال را حیف‌ومیل می‌کند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر