کد خبر: 83634
A
دیده بان ایران:

قالیباف در مجلس بعدی روی صندلی «عارف» می نشیند نه «لاریجانی»

میرسلیم روز گذشته هم طبق معمول؛ قبل از اینکه به جلسه افطار « وفاق» برسد در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی کنایه ای را هم حواله شهردار پیشین تهران کرد و گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد.

قالیباف در مجلس بعدی روی صندلی «عارف» می نشیند نه «لاریجانی»

به گزارش دیده بان ایــــران؛ تنها چند روز به آغاز مجلس یازدهم باقی مانده است و در این بین به نظر می رسد هر روزی که می گذرد احتمال نشستن قالیباف بر روی صندلی «علی لاریجانی» کم و کمتر می شود. 

تا جاییکه در تازه ترین اخبار منتشر شده؛ شب گذشته علی خضریان منتخب مجلس یازدهم در توییترش از یک توافق بزرگ خبر داد و نوشت: «‌به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق امروز که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد.» (اینجا)

کمیته ای منهای محمدباقر قالیباف که پیش از این گفته می شد اکثریت اصولگرایان بر سر ریاست او بر مجلس یازدهم به توافق رسیده اند. اما در انتهای مارتن اصولگرایان برای رسیدن به میدان بهارستان به نظر می رسد که احمدی نژادی های مجلس در کنار مستقلین سرعت خود را زیاد کرده اند تا آنجا که «سیدمصطفی میرسلیم» که طی هفته های اخیر بارها اعلام کرده بود که به هیچ وجه قصد کناره گیری از رقابت برای رسیدن به ریاست مجلس یازدهم را ندارد، به نظر می رسد با وزیر کابینه محمود احمدی نژاد به توافق رسیده باشد.

میرسلیم روز گذشته هم طبق معمول؛ قبل از اینکه به جلسه افطار « وفاق» برسد در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی کنایه ای را هم حواله شهردار پیشین تهران کرد و گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد.

قالیباف تا اینجای کار به نظر می رسد که قافیه را به طیق مقابلش باخته باشد. او در خوشبینانه ترین حالت شاید رای حداکثر 100 نماینده مجلس را به همراه داشته باشد زیرا طبق شنیده های خبرنگار دیده بان ایران لابی های سنگین «محمدرضا حاج بابایی» طی چند ماه اخیر با نماینده های غیر تهرانی از اصلاح طلبان اقلیت گرفته تا مستقلین و احمدی نژادی های مقیم مجلس که اتفاقاً در سکوت کامل خبری برگزار می شد، توانسته است نظر بسیاری از منتخبان را به خودش جلب نماید.

محمود عباس‌زاده مشکینی، استاندار اردبیل در دولت محمود احمدی‌نژاد هم در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن اشاره به همین موضوع این را هم اضافه کرد که "از میان حاجی بابایی، نیکزاد و شمس الدین حسینی یک نفر کاندیدای ریاست می شود."

منتخب مجلس یازدهم این را هم اضافه کرده است که احتمالاً " اعضای جبهه پایداری هم با دوستان دولت نهم و دهم ائتلاف کنند. ائتلاف رهپویان با این دوستان هم دور از انتظار نیست."

اظهارات این مدیر احمدی نژادی در حالی مطرح می شود که پس از کناره گیری نمادین «علیرضا زاکانی» از رقابت با قالیباف و سکوت هفته های اخیر جبهه پایداری درباره گمانه زنی های ترکیب مجلس آینده؛ پیش پرده نمایشی است که آنها قرار است در خرداد ماه بر روی صحنه ببرند.

و اما در این بین تکلیف «قالیباف» چه خواهد شد؟

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که در صورتی که حاج بابایی شانس بالایی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس یازدهم داشته باشد و قالیباف مانند «محمدرضا عارف» متحمل شکست شود چاره ای به جز نشستن بر روی صندلی خودش در بین سایر نمایندگان را ندارد و به نظر می رسد حتی برای ریاست یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس هم اقدامی نکند. قالیباف در صورت نرسیدن به جایگاه علی لاریجانی ترجیح می دهد یکسال باقی مانده را مانند چهار سالی که عارف برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری 1400 سکوت پیشه کرد، ساکت بنشیند و تنها نظاره گر اتفاقات صحن باشد.

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر