کد خبر: 83713
A

فعال سیاسی اصولگرا: در این دولت شرط بقای وزیر داشتن یا نداشتن شایستگی نیست بلکه قدرت نفوذ وی در مجلس است

ناکارآمدی مجلس، این طمع را در قوه مجریه ایجاد کرد که در امور مجلس، مداخله و نظرات خود را به قوه دیگر تحمیل کند.

فعال سیاسی اصولگرا: در این دولت شرط بقای وزیر داشتن یا نداشتن شایستگی نیست بلکه قدرت نفوذ وی در مجلس است

به گزارش دیده بان ایران؛ پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه برکناری وزیر صمت اقدامی عجولانه بود، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در دولت قبل خود تعهد داده بود که در عزل و نصب‌ها، شتاب‌زده عمل نکند و بیان می‌داشت که انتصاب‌ها باید بر اساس روش علمی و شایستگی افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه نظاره‌گر بودیم که وزیر اسبق صمت هم بر اساس شاخصه‌های مدنظر دولت انتخاب نشد و نوع برکناری این وزیر هم اصولی نبود. بحران در این عزل، آنجا است که وزیر مربوطه به‌طور رسمی اعلام می‌کند که عدم نفوذ وی در تصمیمات داخل مجلس و نگذاشتن تأثیر به نظر نمایندگان مجلس، عامل برکناری او است.

سروری با اشاره به اینکه شرط بقای وزیر، مداخله در یک قوه دیگر است، گفت: این امر مداخله یک قوه در قوه دیگر تلقی می‌شود و طبق قانون اساسی، قوای جمهوری اسلامی مستقل هستند؛ هرکدام از این قوا باید بر اساس ظرفیت‌های خود حرکت کنند و نقش تعامل نباید به وابستگی و وادادگی تبدیل شود.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تصریح کرد: ناکارآمدی مجلس، این طمع را در قوه مجریه ایجاد کرد که در امور مجلس، مداخله و نظرات خود را به قوه دیگر تحمیل کند. در این دولت شرط بقای وزیر شایستگی و عدم شایستگی نیست بلکه قدرت نفوذ وی در مجلس، ملاک انتخاب است.

وی ادامه داد: این قبیل دخالت‌‌ها می‌تواند زمینه‌های استبداد پنهان را به وجود آورد و می‌تواند به متلاشی شدن تفکیک قوا منجر شود. در شرایطی که از هم گسیختگی را در قیمت‌های خودرو مشاهده می‌کنیم، وزیر به علت ناتوانی در مدیریت برکنار نمی‌شود بلکه برای اینکه نتوانسته نقطه‌نظر رئیس‌جمهور را در مجلس تأمین کند، باید استعفا دهد./ جهان نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر