کد خبر: 83766
A

احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات در سال ۱۴۰۰ می شود /نزدیکان احمدی‌نژاد وارد فضای انتخاباتی شدند/ احمدی نژاد یا غلامحسین الهام کاندیدای ریاست جمهوری خواهند شد

عباس امیری‌فر، باجناغ (باجناق) فیض‌الله عرب‌سرخی و از چهره‌هایی که سابقا به احمدی‌نژاد بسیار نزدیک بود پیش از این گفته بود که شک ندارم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد. علی‌اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی‌نژاد، درحالی تلویحا از ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده که شنیده‌ها نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند.

احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات در سال  ۱۴۰۰ می شود /نزدیکان احمدی‌نژاد وارد فضای انتخاباتی شدند/ احمدی نژاد یا غلامحسین الهام کاندیدای ریاست جمهوری خواهند شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عباس امیری‌فر، باجناق فیض‌الله عرب‌سرخی و از چهره‌هایی که سابقا به احمدی‌نژاد بسیار نزدیک بود پیش از این گفته بود که شک ندارم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

علی‌اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی‌نژاد، درحالی تلویحا از ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده که شنیده‌های خبرنگار ما نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند. چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد در خبری نوشته بود که کتاب «ناگفته‌های احمدی‌نژاد» چاپ شده است که شامل مصاحبه‌ بی‌پرده و مفصل محمدرضا تقوی‌فرد با محمود احمدی‌نژاد و بخشی از ناگفته‌های دوران هشت سال ریاست جمهوری در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود.

این کانال نوشته بود که اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب، زمان و نحوه رونمایی و توزیع آن به‌زودی اعلام خواهد شد؛ گرچه بعد از آن دیگر خبری دراین‌باره منتشر نشد. احتمالا جریان احمدی‌نژاد تصمیم دارند در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ از این کتاب رونمایی کنند. به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد برخلاف یکی، دو سال اخیر بر تحرکات شخصی‌اش هم بیفزاید؛ از سفرهای استانی تا انتشار ویدئو، نامه، سخنرانی و... .

اندک چهره‌های اطراف احمدی‌نژاد مدعی‌اند که او بین مردم محبوبیت فراوانی دارد ولی جریانی مانع بازگشت او به قدرت است. جوانفکر در مطلبی با عنوان «تخریب» مدعی شده است که کسانی می‌خواهند آقای احمدی‌نژاد را برای بازنگشتن به قدرت تخریب کنند.

احمدی‌نژاد پیش از ثبت‌نام در انتخابات ۹۶ صراحتا ازسوی رهبری از ثبت‌نام در انتخابات منع شده بود و با انتشار نامه‌ای هم تبعیت خود را از این نهی اعلام کرده بود، اما ناگهان در انتخابات ثبت‌نام کرد که درنهایت صلاحیتش ازسوی شورای نگهبان رد شد.

اخیرا صادق زیباکلام هم در تحلیلی قصد بازگشت احمدی‌نژاد را محتمل دانسته است. او گفته است که «احمدی‌نژاد در میان جریان اصولگرایان طرفداران خیلی زیادی دارد که البته به دلایلی، حمایت‌شان را علنی نمی‌کنند.»

زیباکلام با اشاره به اینکه شرایط ۹۲ با ۹۹ خیلی فرق می‌کند، گفته است: «یعنی کشور الان دچار بحران‌های عدیده‌ای است که می‌توان به به‌هم‌ریختگی فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد. درواقع زمانی که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را ردصلاحیت کردند، فضا متفاوت بود. ما نباید اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ را فراموش کنیم. در این دو سال تغییراتی ایجاد شده است. حتی اگر فرض را بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد بگیریم، کسی مثل سعید جلیلی را که شباهت زیادی به او دارد، وارد کارزار انتخاباتی کرده و به احتمال زیاد دولت را در دست می‌گیرند... خودشان هم می‌دانند شورای ‌نگهبان نگاهی منفی به احمدی‌نژاد دارد. به همین دلیل همه تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا این شورا را برای تأیید احمدی‌نژاد تحت فشار قرار بدهند. به همین دلیل با سخنرانی‌ها، از طریق روزنامه‌ها و تریبون‌هایی که دارند، می خواهند کاری کنند تا احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مجوز بگیرد».

عباس امیری‌فر، باجناغ فیض‌الله عرب‌سرخی و از چهره‌هایی که سابقا به احمدی‌نژاد بسیار نزدیک بود پیش از این گفته بود که شک ندارم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد. شنیده‌های دیگر هم حاکی از این است که غلام‌حسین الهام، همسر فاطمه رجبی، نویسنده کتاب «احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم»، همچنان حامی احمدی‌نژاد است و به‌شدت به بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت چشم دوخته یا حداقل امیدوار است که از کانال او مستقیم یا غیرمستقیم خودش هم به قدرت بازگردد.

در شرایطی که دو چهره نزدیک به احمدی‌نژاد، یعنی مشایی و بقایی، در حال طی محکومیت قضائی هستند، قطعا فضا برای فردی مانند الهام که سعی کرده پشت‌سر احمدی‌نژاد ولی با فاصله و در حاشیه امن‌تری قرار بگیرد تا کمتر در تیررس برخورد باشد مهیاتر است.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، هم پیش‌بینی کرده است که احمدی‌نژاد برای ۱۴۰۰ خواهد آمد.

احمد خورشیدی، پدر داماد احمدی‌نژاد، هم پیش از این گفته بود که احمدی‌نژاد محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است و بعید است برای ۱۴۰۰ برنامه نداشته باشد.

ناصر ایمانی، تحلیلگر رسانه‌ای اصولگرا، با اشاره به اینکه طبعا آقای احمدی‌نژاد، طرفدارانی در جامعه دارد، گفته بود: «فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد هیچ زمینه‌ای در مجموع اصولگرایان ندارد. خود آقای احمدی‌نژاد هم داعیه این را ندارد که در هیچ‌کدام از جناح‌های سیاسی مطرح کشور زمینه‌ای داشته باشد. به دلیل اینکه ایشان اساسا به این تقسیم‌بندی‌ها اعتقادی ندارد. بنابراین اصولگرایان برای ۱۴۰۰ که هیچ، در ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸ و ۱۴۱۲، هیچ‌گاه متمایل به شخصیتی مانند آقای احمدی‌نژاد نخواهند شد؛ چون می‌دانند که نظر نظام نسبت به آقای احمدی‌نژاد چیست و خودشان هم به‌لحاظ فکری و سیاسی زاویه جدی با ایشان داشتند و دارند، بنابراین من تصور نمی‌کنم مطلقا چنین اتفاقی صورت بگیرد».

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر