کد خبر: 83778
A

فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم تشکیل می شود/ احتمال حضور ۶۰ نماینده در فراکسیون مستقلین

شهریار حیدری منتخب قصرشیرین در مجلس یازدهم درباره وضعیت فراکسیون مستقلین مجلس گفت که در هفته‌های آینده مستقلین اعلام هویت می‌کنند.

فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم  تشکیل می شود/  احتمال حضور  ۶۰ نماینده در فراکسیون مستقلین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهریار حیدری، منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم، در رابطه با «شکل‌گیری فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم» بیان کرد: مستقلین، تعادل بین طیف‌های مختلف در مجلس را برعهده دارد. مستقلینی که دلسوز نظام و انقلاب باشند تعدادشان در مجلس زیاد است. در فراکسیون مستقلین ِمجلس یازدهم هرکس می‌تواند اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، عضو فراکسیون شود.

 

او ادامه داد: حدود 60 نفر مستقل در مجلس یازدهم حضور دارند که دایره آن مشخص و محدود نیست، اما ماهیت آن تحت عنوان فراکسیون مستقلین می تواند شکل گیرد.

 

حیدری در خصوص «حضور مستقلین در هیات رییسه مجلس و یا جایگاه ریاست مجلس» گفت: ان‌شاءالله در هفته‌های آینده مستقلین اعلام هویت می‌کنند. در حال رایزنی هستیم و کسانی که مستقل شرکت کردند ماهیت و هویت‌شان استقلال دارد و وابستگی به جریان خاصی ندارند. تنها هدف مستقلین این است که تعدادی افراد انقلابی با ماهیت و رویکرد دلسوز و کار کارشناسی و با هدف گذاری مشخص، شروع به کار کنند تا جایگاه مجلس، حفظ و از ظرفیت مجلس که در راس امور بودن است، استفاده شود.

 

حیدری اظهار کرد: همه نمایندگان دوره یازدهم با هر فکر و اندیشه‌ای، حرف‌شان انقلابی بودن و پیرو ولایت و نظام بودن است، این وجه مشترک همه کاندیداهاست. فراکسیون‌های مختلفی در مجلس یازدهم شکل می‌گیرد؛ یکی از فراکسیون‌های مجلس فراکسیون مستقلین است. دایره آن هم محدود نیست هرکسی می‌تواند، عضو آن باشد. خوبی مستقلین این است که تعادل کننده جریاناتی است که ممکن است در مجلس شکل بگیرد.

 

او در پایان خطاب به مستقلین تاکید کرد: مستقلین وارد جریانات سیاسی نشوند و فقط ضرورت‌های کشور و نظام را دنبال کنند. روزهای منتهی به انتخاب هیات رئیسه اظهار نظر می‌کنیم و کسانی که کاندیدای ریاست مجلس و نواب شده‌اند، بعد از مذاکره با فراکسیون و در چارچوب فراکسیون اسامی آنها اعلام و فراکسیون از آنها حمایت می‌کند.

 

منبع: برنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر