کد خبر: 83780
A

نماینده اصلاح طلب مجلس: نرخ طلاق در کشور بسیار بالاست/ برخی از سودهایی که بانک‌ها می‌گیرند از نظر شرعی اشکال دارد

یک نماینده مجلس دهم گفت: کرونا در حال حاضر برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است؛ از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی که امیدواریم رفع شود. درست است که مردم ما مقاوم هستند و در برابر مشکلات می‌ایستند، اما کرونا چالشی در مقابل ملت ماست.

نماینده اصلاح طلب مجلس: نرخ طلاق در کشور بسیار بالاست/ برخی از سودهایی که بانک‌ها می‌گیرند از نظر شرعی اشکال دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ کرونا یکی از مشکلات پیش روی کشور در سال جاری است. مساله‌ای که محمد قمی، نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به آن اشاره کرد و گفت: امیدوارم کشور از شر کرونا رهایی یابد و ملت ما طعم آسایش و رفاه را بیشتر بچشند. کرونا یکی از مشکلات ما در سال جاری خواهد بود. ویروس کرونا موجب استرس مردم شده است.

 

کرونا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی ایجاد کرده است

 

او ادامه داد: کرونا در حال حاضر برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است؛ از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی که امیدواریم رفع شود. درست است که مردم ما مقاوم هستند و در برابر مشکلات می‌ایستند، اما کرونا چالشی در مقابل ملت ماست.

 

این نماینده مجلس چالش دیگر کشور را آمریکا دانست و توضیح داد: به جز کرونا دچار ویروس دیگری به نام ترامپ هستیم. این ویروس با تهدیدها، بی‌خردی‌ها و ناجوانمردی‌ها، تحریم‌های اقتصادی‌ای بر کشور اعمال کرده که موجب مشکلات بسیار زیادی شده است. امیدواریم همان‌طور که به زودی زود ویروس کرونا از بین می‌رود، شر ویروس ترامپ هم از سر ملت ما کوتاه شود.

 

کرونا تولید و اشتغال را دچار مشکل کرده است

 

به عقیده قمی در سال جاری با چالش رونق تولید و اشتغال مواجه خواهیم بود: مشکل دیگر که ناشی از کروناست بحث تولید و اشتغال است. تولید و اشتغال در کشور وجود دارد، اما باید شاهد رونق و جهش تولید باشیم. با توجه به شرایط خاص موجود در کشور مشکلاتی برای تولید و اشتغال وجود دارد. درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته است و در سال جاری کسری بودجه پیدا خواهیم کرد. البته سیل، زلزله و توفان در کشور اتفاق افتاده و دولت هزینه‌های بسیاری متحمل شده است، بنابراین نمی‌تواند چنان‌که باید و شاید برای تولید سرمایه‌گذاری کند.

 

برنامه‌ریزی نادرست در حوزه کشاورزی، نفت و آموزش چالش دیگری در سال جاری خواهد بود

 

او ادامه داد: چالش دیگری که مساله امروز کشور نیست اما دامن ما را گرفته برنامه‌ریزی نادرست در حوزه کشاورزی، نفت و آموزش است. در مورد مسائل مختلف در کشور باید خط و مشی مشخصی داشته باشیم و بدانیم که چشم‌اندازمان کجاست و چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم.

 

این عضو فراکسیون امید توضیح داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید متناسب با نیاز جامعه تربیت شوند و دانشگاه‌ها متخصص تحویل جامعه بدهند. اما این اتفاق نمی‌افتد و این یکی از مشکلاتی است که دامن جامعه را گرفته است. مساله بعد اینکه راجع به مسائل اسلامی و معنوی مشکلاتی داریم. وام‌ها در کشور سازوکار درستی ندارند. برخی از سودهایی که بانک‌ها می‌گیرند از نظر شرعی اشکال دارد. بانک‌ها سود مرکب و جریمه‌های آنچنانی می‌گیرند. این موضوعات هم از چالش‌های مهم کشور و مملکت هستند که باید حل و فصل شوند.

 

نرخ طلاق در کشور بسیار بالاست

 

قمی همچنین مشکلات کشور در حوزه اجتماعی را چنین برشمرد: طلاق و مشکلات اجتماعی از مسائل دیگری است که در سال‌های قبل وجود داشت و در سال جاری هم وجود خواهد داشت. باید برای مسائل اجتماعی و طلاق فکر اساسی کرد. نرخ طلاق در کشور بسیار بالاست که این از مسائل اقتصادی، اخلاقی، روانی و فرهنگی نشأت می‌گیرد و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. اعتیاد جوانان به مواد مخدر نیز مشکل دیگر جامعه است.

 

او در پایان گفت: چالش‌هایی هم در رابطه با تجارت داریم. در واردات و صادرات برخی کالاها و ارز شاهد قاچاق هستیم. تدابیری اندیشیده شده، اما کافی نیست و قاچاق ادامه دارد. قاچاق کالا آفت بزرگی برای تولید و اشتغال است و در نهایت به اقتصاد ما ضربه می‌زند، بنابراین باید با این مساله هم به روش معقول برخورد کنیم.

 

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر