کد خبر: 83796
A

اصوگرایان نام فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم تغییر دادند/ نام «فراکسیون مردمی انقلاب» به «ما» تغییر پیدا کرد

احمد نادری دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون ما : در جلسه کمیته اجرایی پیشنهاد ۱۶ اسم برای فراکسیون اکثریت داشتیم که در نهایت به یک اسم مشخص رسیدیم و در صورت تصویب در جلسه ۵۷ نفره کشوری که آخر همین هفته برگزار می‌شود، نام فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم به «فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی (ما) تغییر می‌کند.

اصوگرایان نام فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم تغییر دادند/ نام «فراکسیون مردمی انقلاب»  به «ما» تغییر پیدا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی از تغییر نام فراکسیون اکثریت مجلس خبرداد.

احمد نادری با اشاره به اینکه فراکسیون در ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب نقش کلیدی دارد، اظهار کرد:  تشکیل فراکسیون یک نُرم و هنجار پارلمانی در تمام نظام‌هاست و مجلس شورای اسلامی هم که برامده از بطن نظام مردم‌سالاری است از آن مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه فراکسیون اکثریت در معادلات مجلس نقش کلیدی دارد، افزود: فراکسیون اکثریت همچنین امور مربوط به انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس را راهبری می‌کند و انتخاب‌ها درون این فراکسیون صورت می‌گیرد.

نادری از تغییر نام فراکسیون اکثریت مجلس خبرداد و تصریح کرد: در جلسه کمیته اجرایی پیشنهاد ۱۶ اسم برای فراکسیون اکثریت داشتیم که در نهایت به یک اسم مشخص رسیدیم و در صورت تصویب در جلسه ۵۷ نفره کشوری که آخر همین هفته برگزار می‌شود، نام فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم به «فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی (ما) تغییر می‌کند.

دبیر کارگروه ۱۱ نفره اجرایی فراکسیون موقت نیروهای انقلاب درباره وجود برخی موازی‌کاری‌ها در تعیین ریاست مجلس اظهار کرد: اختلاف نظر طبیعی است، اما تمام تأکیدمان بر ایجاد وحدت است و امیداریم به سمتی حرکت کنیم که اختلافی وجود نداشته باشد؛ چرا که تنها راه موفقیت و کارآمدی مجلس را در توجه به مسائل و مشکلات مردم می‌دانیم و این مهم تنها در سایه وحدت محقق می‌شود.

منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم تأکید کرد: همه نیروهایی که در قالب گفتمان انقلاب اسلامی به مجلس راه یافته‌اند از جبهه انقلابند و با توجه به وسعت در جبهه انقلاب، اختلاف سلیقه‌ها امری طبیعی است که به امید خدا به‌زودی حل می‌شود و در سایه وحدت مجلسی کارآمد و کلیدی خواهیم داشت.

عضو کارگروه اجرایی فراکسیون موقت نیروهای انقلاب با تصریح اینکه برگزاری جلسات موازی از سوی عده‌ای برای رایزنی تعیین هیئت رئیسه و رئیس مجلس چیز جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: این جلسات بعد از پیروزی افراد در مجلس شروع و به صورت متعدد و متناوب هم برگزار شده است، اما آنچه مسلم است جلسه نهایی برای تعیین رئیس و اعضای هیئت رئیسه در درون فراکسیون اکثریت خواهد بود.

وی با تأکید براینکه معتقدم بُعد رسانه‌ای چنین جلساتی بیشتر از واقعیتی است که اتفاق می‌افتد، گفت: به یقین تصمیم‌ها در مورد گزینه‌های هیئت رئیسه در فراکسیون نیروهای انقلاب صورت می‌گیرد، اکنون هم تلاش می‌کنیم قبل از تشکیل فراکسیون دائمی، انتخاباتی داشته باشیم که گزینه‌های رئیس، نواب و سایر مسئولان هیئت رئیسه در آن مشخص شود.

نادری با تأکید براینکه وحدت در میان جبهه نیروهای انقلاب حاکم است، اظهار کرد: در شورای موقت فراکسیون روی سازوکارها و نحوه انتخاب اعضای هیئت رئیسه کار می‌کنیم، آیین‌نامه‌، مرامنامه‌ و اساسنامه را تهیه کرده‌ایم. تا هفته آینده این سازوکار پس از تصویب در هیئت ۵۷ نفره نهایی و اعلام می‌شود.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اواخر هفته جاری جلسه ۵۷ نفره کشوری را داریم و منتخبان سراسر کشور برای تصویب تصمیمات هفته گذشته کارگروه ۱۱ نفره اجرایی دور هم جمع می‌شوند و در صورت موافقت چند روز بعد کاندیداهای ریاست و نایب رئیسی مجلس را دعوت می‌کنیم که در جمع اعضا صحبت کنند.

وی گفت: اگر هیئت ۵۷ نفره با انتخاب اولیه گزینه‌های هیئت رئیسه موافقت کردند، این کار صورت می‌گیرد، اما در نهایت انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه منوط به برگزاری جلسه‌ با تمام ۲۳۰ نفر عضو فراکسیون است که تشکیل این جلسه به فاصله کوتاهی قبل یا بعداز تشکیل مجلس یازدهم خواهد بود./ / خبرگزاری آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر