کد خبر: 83855
A

ذوالنوری: هنوز طرح حذف مقابله با ورزشکاران رژیم صهیونیستی قطعی نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد هنوز طرح حذف مقابله با ورزشکاران رژیم صهیونیستی قطعی نیست.

ذوالنوری: هنوز طرح حذف مقابله با ورزشکاران رژیم صهیونیستی قطعی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛  روز سه‌شنبه هفته گذشته(بیست و سوم اردیبهشت‌ماه)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 243 رای موافق و بدون حتی یک مخالف، دو فوریت طرح «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تصویب کردند که در ماده 11 این طرح آمده بود:


«برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است. هر یک از فدراسیون‌ها در رشته ورزشی مربوطه موظفند با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی، تعهدات و اقدامات مقتضی را جهت ممانعت از اعمال هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی علیه ورزشکاران مستنکف از مواجهه با حریفان رژیم صهیونیستی اتخاذ نموده و با پیش‌بینی تخصیص منابع لازم، به تشویق و حمایت از آنها بپردازد.»

 

از هفته قبل قرار بود دستورالعمل ماده 11 این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد که ظاهرا به سرانجام نرسیده است.

 

دیروز شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و کلیات این طرح را به تصویب رساند، اما محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو این کمیسیون اعلام کرد ماده 11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که ورزشکاران را از مسابقه دادن با ورزشکاران این رژیم منع می‌کرد، حذف شده است.

 

با وجود این اظهارات، اما حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: هنوز بند عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از قانون «طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» حذف نشده است.

 

او ادامه داد: حذف این بند پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به مجلس بوده، اما هنوز قطعی نشده و در حال بررسی موضوع هستیم تا تصمیمی که به نفع کشور است، با در نظر گرفتن همه جوانب داشته باشیم.

 

بنابر اعلام کارشناسان، حذف ماده 11 این طرح از آن جهت لازم است که در صورت تصویب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و به قانون درآمدن آن، ممکن است حتی موجب تعلیق ورزش ایران و عدم اجازه برای حضور در المپیک شود.

 

منبع:ورزش سه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر