کد خبر: 8388
A

عارف: اینکه برخی آقایان به نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ باور ندارند به خاطر توهم و غرور کاذب است

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اینکه برخی از آقایان نقش محوری اصلاح طلبان در انتخابات۹۲ را باور ندارند منکر این نقش می‌شوند به یک توهم و غرور کاذب بر می‌گردد.

عارف: اینکه برخی آقایان به نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ باور ندارند به خاطر توهم و غرور کاذب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان اجتماعی،فرهنگی و سیاسی شهرستان نکا با اشاره به سالگرد ۱۶ آذر،روز دانشجو، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو ،گفت:۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه عطفی در حرکت مبارزاتی ملت ایران بود و جنبش دانشجویی را که همراه با مردم آزادیخواه در صدد حذف رژیم شاهنشاهی بود نظم بخشید و در تحولات بعدی انقلاب اسلامی نقش محوری را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه قشر دانشجو در قبل و بعد از انقلاب هزینه‌های فراوانی برای آرمانخواهی خود پرداخت کرد ،یادآور شد: اگر جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب به دنبال براندازی بود، بعد از انقلاب بیشترین همراهی را با نظام اسلامی داشت که حضور بی شمار دانشجویان در دوران دفاع مقدس و در سازندگی و محرومیت زدایی و در مقاطع حساس انقلاب نشان از پایبندی دانشجویان به آرمانهای انقلاب است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولان باید پذیرای انتقادات دانشجویان باشند چرا که نقد سازنده امتیازی برای نظام محسوب  می‌شود،تاکید کرد: در زمانی به جایی اینکه پاسخ انتقادات منطقی دانشجویان را با سعه‌صدر داده می‌شد برخوردهای حذفی و امنیتی با آنها صورت گرفت و آسیب‌های جدی متوجه ساحت دانشگاه شد.

وی با اشاره به رابطه نزدیک خود با دانشجویان،گفت: به خاطر ارتباطی که با جوانان و دانشجویان دارم به خوبی از مطالبات آنها باخبرم و می‌دانم وضعیت موجود شاید آنچنان مطلوب آنها نباشد هنوز بعضا فضای امنیتی در دانشگاه‌ها وجود دارد،هنوز دانشجویان محروم از تحصیل وجود دارند،هنوز احضارها و تهدیدها و مداخله نهادهای خارج از دانشگاه در مسائل داخل دانشگاه وجود دارد. اما با تمام این مشکلات ناامیدن شدن چاره کار نیست و باید با صبر و مقاومت و فعالیت در چارچوب قوانین موجود ،از ناکارآمدی جنبش دانشجویی جلوگیری کرد.باید تنگ نظری و نگاه قیم مابانه را از دانشگاه ها دور کرد تا شاهد تلاش و نشاط و اعتلای علمی و فرهنگی بیشتر در دانشگاه ها بود.

رئیس فراکسیون امید اعتماد مردم بخصوص نخبگان دانشگاهی به حاکمیت را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد:تجربه نشان داده است اگر اعتماد بین حاکمیت و مردم در وضعیت مطلوبی باشد رسیدن به اهداف و برنامه‌های نظام با مشکلات کمتری همراه خواهد بود ولی اگر این اعتماد خدشه دار شود  مسئولان نباید انتظار همراهی اقشار مختلف مردم را داشته باشند.

وی صداقت مسئولان با مردم را عامل مهم اعتماد بین حاکمیت و ملت دانست و گفت: تغییر روند کشور در خرداد ۹۲ که امری اجتناب ناپذیر بود به خاطر رویگردانی مردم از دروغ و رفتارهای عوام فریبانه بود و انتظار است مسئولان پاسخ اعتماد مردم به تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدالی را  با اخلاق و عقلانیت و عمل به وعده‌های داده شده بدهند.

عارف با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نقش اصلی در حماسه خرداد ۹۲ داشتند و این نقش انکار ناشدنی است،تصریح کرد: اینکه برخی از آقایان به نقش محوری اصلاح طلبان در انتخابات خرداد ۹۲ باور ندارند و هر از چند گاهی منکر این نقش می‌شوند  بیشتر به یک توهم و غرور کاذب بر می‌گردد .برادرانه می گویم طرح  اینگونه اظهارات کمکی به تداوم روند موجود در انتخابات آینده نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالقوه استان مازندران بخصوص در زمینه های کشاورزی و گردشگری ، بحران آب در کشور را واقعیتی تلخ دانست و گفت:باید برای حل این بحران چاره اندیشی شود و این نیاز به یک عزم جدی ملی دارد.

وی با توجه به اهمیت ساماندهی وضع اشتغال در کشور بر ضرورت همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت در این زمینه تاکید کرد و گفت: با کمال تأسف شهرهای شمالی کشور از بیکاری جوان بخصوص جوانان تحصیلکرده رنج می‌برد و رشد آمار بیکاری در استان مازندران زنگ خطری برای مسئولان کشور است.امیدوارم که دولت با اولویت به مسائل مهم رشد اقتصادی ، معیشت مردم و اشتغال بپردازد و در این زمینه و سایر امور مربوط به توسعه و رشد، مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری با دولت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر