کد خبر: 83890
A

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم: برگزاری گردهمایی نامزدهای ریاست مجلس یازدهم در یکم خرداد

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم از برگزاری گردهمایی نامزدهای ریاست مجلس یازدهم در یکم خرداد خبر داد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم: برگزاری گردهمایی نامزدهای ریاست مجلس یازدهم در یکم خرداد

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی درباره توضیح و تبیین کارکرد فراکسیون اکثریت مجلس آینده اظهار کرد: به جهتی که مردم در دوره یازدهم افراد هم‌سو را برای حضور در مجلس انتخاب کرده‌اند، بیش از ۲۴۰ نفر از منتخبان به لحاظ سیاسی به هم نزدیک هستند؛ بنابراین فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار با بالاترین حجم اعضا شکل می‌گیرد.

وی افزود: ما در هفته‌های گذشته تعاملات قابل توجهی داشته‌ایم، برای نخستین بار برخی کارها در جهت شکل‌گیری فراکسیون اکثریت مجلس انجام پذیرفت. در مجموع برای اینکه بتوانیم بیش از ۲۴۰ نفر را در قالب یک فراکسیون سازماندهی کنیم، در گام اول مقرر شد به ازای هر پنج نماینده از هر استان به انتخاب نمایندگان همان استان یک نفر در ساختاری تحت عنوان شورای موقت فراکسیون سازماندهی شود و استان‌های مختلف نمایندگان منتخب خود را معرفی کردند و در گام اول چند روز قبل نخستین جلسه شورای موقت فراکسیون با حضور ۵۷ نماینده که از سوی منتخبان استان‌ها معرفی شده بودند، برگزار شد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: در جلسه شورای موقت بر همدلی، همراهی و همگامی حداکثری با هدف حل مشکلات کشور تأکید شد و در نهایت کمیته‌های مختلف شکل گرفت. مهمترین کمیته «هیئت اجرایی با ۱۱ عضو» بود. این ۱۱ نفر مأموریت یافتند تا سازوکارهای شکل‌گیری فراکسیون و تدوین اساسنامه را انجام دهند.

مقتدایی افزود: البته اعضای هیئت اجرایی متعهد شدند بی‌طرفی را کاملاً رعایت کنند و حتی پذیرفته‌اند که برای انجام هرچه بهتر امور خودشان از عضویت و یا کاندیداتوری برای هیئت رئیسه مجلس خودداری کنند. بر همین اساس جلسات متعددی شکل گرفته و در روز پنجشنبه یکم خرداد ماه نیز مقرر شد تا با دعوت از شورای ۵۷ نفره موضوعات جدید مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گیرد و به احتمال زیاد کاندیداهای ریاست و کاندیداهای نایب رئیسی مجلس یازدهم در این شورای موقت جهت ارائه توضیحات و طرح دیدگاه‌های خود دعوت خواهند شد.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های مربوط به نحوه کار انجام شده و نتایج آن در موقع مناسب در اختیار افکارعمومی قرار خواهد گرفت.

 عضو شورای موقت فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس یازدهم درباره برگزاری جلسات موازی با فراکسیون برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس گفت: تا آنجا که اطلاع دارم با وفاقی که صورت گرفته، هیچ روند منتهی به موازی‌کاری انجام نمی‌شود. سازوکارهای تعریف‌شده و مصوبه‌ها همه بر اساس عقل جمعی و فضای کاملاً دموکراتیک انجام گرفته؛ بنابراین منتخبان مجلس یازدهم به دور از هرگونه تنش، خودخواهی یا کارهایی که به وحدت لطمه بزند در حال پیگیری امور هستند.

مقتدایی تأکید کرد: کسانی که سلایق متفاوتی داشته باشند، برای اینکه بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند به جلسات دعوت شدند؛ بنابراین القای این نکته که وحدت وجود ندارد یا موازی‌کاری صورت می‌گیرد، عمدتاً ناشی از یک تمایل است یا واقعیت موجود. واقعیت موجود این است که نظم امور و همراهی و همگامی بین اعضای فراکسیون نیروهای انقلاب (ما) وجود دارد و همه در حال انجام مستمر و نتیجه‌بخش برای تشکیل فراکسیون اکثریت هستند.

وی درباره هم‌داستانی پایداری و احمدی‌نژادی‌ها افزود: این اسامی و یا حرف‌هایی که زده می‌شود بیش از آنکه در واقعیت موجود ریشه داشته باشد در زمینه‌های فکری بیرون مجلس مطرح می‌شود. آنچه واقعیت مجلس است، آن است که فراکسیونی با ۲۴۰ نفر شکل گرفته و بر اساس آیین‌نامه‌هایی که به تصویب فراکسیون می‌رسد، اداره خواهد شد؛ بنابراین اسامی و یا جریان‌های فکری که پیش از شکل‌گیری مجلس یازدهم وجود داشته است، در مورد مجلس یازدهم معنی ندارد و روند عمومی سیاسی کشور دوران جدیدی را تجربه خواهد کرد و این دوران جدید مبتنی بر یک جریان فکری سیاسی تحت عنوان نیروهای انقلاب اسلامی است.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: وحدتی که در روزهای گذشته با توجه به شمار زیاد نیروهای عضو، کاملاً مشهود و حتی مثال‌زدنی است ساختار هیئت اجرایی ۱۱ نفره نشان می‌دهد که این فراکسیون از بلوغ کامل سیاسی برای دست‌یابی به اهداف برخوردار است.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر