کد خبر: 83928
A

احمد شیرزاد: اینکه اصولگرایان دولت روحانی را دولت اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند چیزی جز شوخی نیست

منتخبین مجلس یازدهم مقداری در دوره ماه عسل بسر می‌برند و این دو سه ماه اوج سرخوشی آنها خواهد بود چون فکر می‌کنند واقعا در این انتخابات خوب برده‌اند. هرچند به چند و چون آن و کیفیت انتخابات و رقابتی که اینها در آن شرکت داشتند کاری نداریم. اکنون همه به نوعی در حال مسابقه هستند که چگونه شجاعت، قدرت نطق و بیان خود را نشان دهند. معمولا نیز در ابتدای مجالس این فضاها وجود دارد.

احمد شیرزاد: اینکه اصولگرایان دولت روحانی را دولت اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند چیزی جز شوخی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد شیرزاد؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان نوشت: البته به‌نظر می‌رسد که این فضا دوره‌ای است و تمام می‌شود و شاید ۲ یا ۳ ماه بیشتر طول نکشد و شاید نطق‌های پیش از دستور جولانگاه این قبیل صحبت‌ها باشد. دولت آقای روحانی نیز در شرایطی نیست که ضربه‌پذیر باشد. اولا ایشان دوره دوم خود را می‌گذراند و نگران رای‌آوری در دوره بعد نیست و در وضعیتی هم قرار ندارد که خیلی‌ها بتوانند دولت را متزلزل کنند. حداکثر اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که برخی اصولگرایانی که مجلس را در دست گرفته‌اند برای خود سهمیه ‌انداختن یک یا دو وزیر را در نظر گرفته‌اند.

اینکه اصولگرایان دولت آقای روحانی را دولت اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند چیزی جز شوخی نیست. اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی همکاری داشتند و حمایت کردند اما به هیچ وجه نمی‌توان به این دولت لقب اصلاح‌طلب داد و قاعدتا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. اصلاح‌طلبان مسئولیت حمایت اولیه از آقای روحانی را حتما به‌عهده می‌گیرند و برخلاف اصولگرایان که محمود‌احمدی‌نژاد را روی کار آوردند و بعد به نحوی وانمود کردند که نقشی در روی کار آمدن او نداشته و در برابرش سکوت کردند، اصلاح‌طلبان قبول دارند که در رای‌آوری آقای روحانی نقش و سهم اصلی را داشتند، اما در مدیریت کشور سهمی به اصلاح‌طلبان داده نشد و مجموعه دوستان اصلاح‌طلب دنبال سهم نبودند و می‌خواستند آقای روحانی آنچه خود مصلحت می‌داند در اداره کشور انجام دهد. البته اصولگرایان نیز می‌دانند که اصلاح‌طلبان در اداره دولت سهمی نداشته و ندارند و نیازی به اذعان اصلاح‌طلبان نیست.

ضمن اینکه هر موجی که بلند شد نباید پاسخ دهیم، بین خودمان و دولت آقای روحانی دیوار بکشیم و ابراز تنبه و تنزه کنیم. باید خیلی خونسرد با این مسائل برخورد کنیم و به یاد داشته باشیم که ماه عسل مجلس تا اواخر تابستان سال جاری طول می‌کشد. لذا لزومی به مرزبندی با دولت آقای روحانی نمی‌بینیم چرا که این کار چندان به مصلحت و عاقلانه نیست. باید مسیر اصولی خود را طی کنیم همانطور که تاکنون در حمایت از دولت آقای روحانی تحلیل منطقی و روندی اصولی در پیش گرفته شده است. در ابتدای کار وی در سال ۹۲ و در ادامه سال ۹۶ اصلاح‌طلبان نقد‌های خود را بدون رودربایستی مطرح کردند، اما سخنان اصلاح‌طلبان یا شنیده نمی‌شود و یا به اشتباه شنیده می‌شود.

اینکه اصولگرایان دولت را منتسب به اصلاح‌طلبان می‌کنند ناشی از فرافکنی و فرار به جلوی آنهاست چرا که اصلاح‌طلبان بسیار محبوب‌تر از آن هستند که اصولگرایان بخواهند با منتسب کردن آقای روحانی به اصلاح‌طلبان آنها را خدشه‌دار کنند. دولت آقای روحانی قانونی بوده و رای مردم را داشته است، اینکه بخواهند اصلاح‌طلبان را به خاطر حمایت از روحانی مورد مذمت قرار دهند، حنایی بی‌رنگ است. این موضوع نشان‌دهنده ساده‌نگری اصولگرایان است که هر کس در گروه و دسته آنها نباشد، اصلاح‌طلب است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر