کد خبر: 83932
A
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دهم:

مجلس یازدهم ۲۵۰ فراکسیون خواهد داشت/ کاندیدای ریاست کمیسیون قضایی مجلس یازدهم هستم/ رقابت درون گروهی چندش‌آور است!

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس رقابت درون گروهی اصولگرایان را چندش‌آور دانست و با بیان اینکه مجلس یازدهم ۲۵۰ فراکسیون خواهد داشت، کاندیداتوری خودش برای ریاست کمیسیون قضائی مجلس پیش‌رو را اعلام کرد.

مجلس یازدهم ۲۵۰ فراکسیون خواهد داشت/ کاندیدای ریاست کمیسیون قضایی مجلس یازدهم هستم/ رقابت درون گروهی چندش‌آور است!

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دهم درباره آرایش سیاسی مجلس یازدهم، گفت: اگر چه نسبت به مجلس یازدهم احساس تزلزل می‌شود اما این مجلس حداقل در یکی دو سال اول چابک و اهل کار است و پیش‌بینی  می‌کنم فراکسیون‌های فعالی داشته باشد و کارهای خوبی را هم انجام دهد. این مجلس نسبت به مجلس دهم در کارهای تقنینی، نظارتی و طرح‌ها و فعالیت‌های فراکسیون نسبت به مجلس دهم فعال‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم فراکسیون‌‌های تخصصی نسبت به فراکسیون‌های سیاسی بیشتر است، اظهار داشت: همه نوع فراکسیونی در حال شکل‌گیری است از فراکسیون کسب‌و‌کار و محیط‌زیست گرفته، تا اوقاف، نمایندگان مرزنشین، رفاه اجتماعی، ارشاد و غیره.

منتخب مردم رباط کریم در مجلس یازدهم افزود: حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ فراکسیون شکل خواهد گرفت که به جز ۱۰ تا ۱۵ فراکسیونی که سیاسی هستند، مابقی در زمینه‌های تخصصی و حوزه کار فعال خواهند بود. فراکسیون‌های مجلس یازدهم بسیار متفاوت‌تر از مجلس دهم هستند و هر کسی احساس مسئولیت کرده و در حال جمع آوری امضا برای تشکیل فراکسیون است.

نوروزی با اعلام اینکه نامزد فراکسیون کمیسیون حقوقی قضایی هستم، درباره رقابت بین جریان‌های مختلف اصولگرایی بر سر هیات رئیسه، خاطرنشان کرد: خوبی رقابت در هیات رئیسه و ریاست مجلس این است که افراد زیادی کاندیدا شده‌اند، انتخابات هیات رئیسه خیلی شکننده نخواهد بود و در نتیجه اتحاد آنها را در پی خواهد داشت و ما دغدغه‌ای در این مساله نداریم.

وی درباره اینکه چه کسی رئیس مجلس خواهد شد، اظهار داشت: نمی‌توان مشخصا الان اظهارنظری در این باره کرد چرا که هر سه گروه پایداری‌ها، طیف منتسب به احمدی‌نژاد، قالیباف و همچنین گروه چهارم یعنی موتلفه اسلامی در حال رایزنی هستند اما به نظر می‌رسد که در نهایت به فرد متحدی خواهند رسید.

عضو فراکسیون مستقل ولایی مجلس دهم ادامه داد: ما به تصمیم جبهه متحد اصولگرایان معتقد هستیم و به هر نتیجه کلی برای ریاست که برسند اختلاف کمتر می‌شود و حول محور تصمیم جبهه متحد خواهد بود که تلاش بر این است که مجلسی کم تنش و پرکار داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر مجلس یازدهم بخواهد از همان ابتدا تنش داشته باشد، مجلس کسالت‌آوری خواهد بود، تاکید کرد: به همین دلیل جبهه متحد به یک رئیس و نواب ریاست خواهد رسید و دغدغه ما را در مورد نبود رقابت درون مجلس برطرف خواهد کرد چرا که رقابت به این صورت چندش آور است و جبهه متحد از این فضا دور خواهد شد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر