کد خبر: 83962
A

مجلس یازدهمی ها فراکسیون «زیارت» تشکیل دادند/ جـــــــدول همه فراکسیون های مجلس آتی

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل فراکسیون زیارت در مجلس یازدهم خبر داد.

مجلس یازدهمی ها فراکسیون «زیارت» تشکیل دادند/ جـــــــدول همه فراکسیون های مجلس آتی

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اظهار داشت: جمعی از نمایندگان مجلس درصدد هستند فراکسیونی در حوزه زیارت تشکیل دهند.

وی افزود: این فراکسیون که با توافق نمایندگان، فراکسیون زیارت نام گرفته است به زودی اسامی خود را اعلام می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته اجماع نظر برای ریاست این فراکسیون الیاس نادران است.

وی همچنین درباره هدف فراکسیون زیارت نیز عنوان کرد: قرار است این فراکسیون به منظور کمک‌رسانی و مساعدت به زائران عتبات عالیات و دیگر اماکن مذهبی تشکیل شده و همچنین بحث توسعه سفرهای زیارتی را اهم در برنامه‌های کاری خود داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی، گردشگران مذهبی با 600 میلیون سفر دینی سالانه 38 %گردشگران دنیا را تشکیل می‌دهند که جمعیت 5/1 میلیارد نفری مسلمانان جهان سهم بسیار بالایی از این حجم  سفر دینی را به خود اختصاص داده و در این میان کشورهای ایران، عراق، سوریه و عربستان بعنوان  کشورهای مقصد گردشگری مذهبی مسلمانان در رشد این جابجایی انسانی نقش کلیدی دارند. 

رضایی کوچی بر همین اساس اضافه کرد: پراکندگی امت اسلامی در سراسر جهان و تمرکز تقاضای سفر این امت در 4 کشور واقع در یک منطقه، از ویژگی های شگرف جامعه بشری امروزی محسوب می‌شود که باید در جهت تقویت و تشکیل امت  واحده بکار گرفته شود. 

این منتخب مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: فارغ از ضرورت‌های توسعه گردشگری مذهبی در پاسخ به نیاز و انگیزه سفرهای دینی مسلمانان، نقش این جریان سیال و وحدت آفرین در ارتقای روابط فراملی و افزایش قدرت ناشی از همبستگی مسلمانان  بر کسی پوشیده نیست اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که موانع و مشکلات فراروی این سیال عظیم مذهبی نیازمند هماهنگی، تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه های مختلف سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی،  فرهنگی، امنیتی، حمل و نقل، اسکان، بهداشت، تغذیه و ... است که لازم است مجلس شورای اسلامی  یازدهم با جدیت به آن بپردازد.

رضایی همچنین بیان کرد: از آنجایی که این موضوع نیازمند زمینه سازی در حوزه فعالیت کمیسیون‌های مختلفی است، الزم است مقدمات تشکیل فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون زیارت فراهم شود.

حسین-کاظم_پور-اردبیلی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر