کد خبر: 84105
A
عضو جبهه پایداری مطرح کرد:

فاطمه آلیا: مجلس یازدهم با شام دادن نباید رئیس انتخاب کند/ بهتر است کسی در رأس امور مجلس قرار بگیرد که شائبه‌های مالی نداشته باشد

عضو جبهه پایداری گفت: بهتر است کسانی که به عنوان رییس مجلس می‌آیند در مرحله اول مطمئن باشند که خودشان و خانوادشان ابهامات و اشکال مالی ندارند و اگر در مظان قرار دارند، توضیح دهند تا هم همه 270 نماینده‌ای که از شهرستان ها می‌آیند و هم همه مردم در جریان، قرار بگیرند.

فاطمه آلیا: مجلس یازدهم با شام دادن نباید رئیس انتخاب کند/ بهتر است کسی در رأس امور مجلس قرار بگیرد که شائبه‌های مالی نداشته باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «فاطمه آلیا»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری، در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم توان پاسخ‌گویی به نیازهای قشر اصول‌گرای جامعه را دارند؟ گفت: در این دوره از مجلس اکثریت نمایندگان از جناح اصول‌گرا هستند که می‌توانند در راستای تامین مطالبات مردم گام بردارند اما چرا بگوییم فقط اصولگرایان؟! غیراصولگرایان هم رای دادند. نکته دیگر این است کسانی که وارد مجلس می‌شوند، نماینده کل ملت هستند. ما باید جامعه را یکپارچه ببینیم. به عبارتی حتی اگر نماینده‌ای تبلیغات خاصی کرده به اقتضای زمان، تبلیغات این کار را انجام داده است و وقتی به مجلس می‌آید نماینده کل ملت است. براساس اصل 67 قانون اساسی نماینده به قرآن و مقدسات قسم می‌خورد که مصلحت مردم، اسلام، قرآن، احکام دینی و منافع ملی را مدنظر قرار دهد.

این چهره اصول‌گرا ضمن تاکید براینکه نماینده نباید میان مردم تفاوتی قائل شود، افزود: بر اساس این قسم نمی‌توانیم بگوییم کسی که به مجلس می‌رود برای قشر و جنس خاصی کار می‌کند بلکه باید همتش را برای همه بگمارد. نکته دوم این است که مجلس یازدهم چاره‌ای به غیر از موفقیت ندارد و باید در راستای کاهش مشکلات با استفاده از تجارب مجالس گذشته، تلاش کند. کما اینکه بخشی از منتخبین این مجلس سابقه نمایندگی دارند اما عده قابل توجهی از آنها سابقه نمایندگی ندارند بنابراین بهترین روش برای اینکه خوب خدمت کنند، به نحوی که هم خدا راضی باشد و هم بتوانند پاسخگوی توقعات مردم باشند، استفاده از تجارب مجالس گذشته است.

آلیا در توضیح تجربیات مجالس گذشته تصریح کرد: یکی از تجربه‌های مفید این است که نمایندگان با وفاق و همبستگی اولویت‌ها را اصلاح کنند. البته طبق گزارشاتی که منتشر شده، مدت هاست این کار شروع شده است و جلساتی تحت عنوان جلسات وفاق تشکیل می‌شود که حاصل اندیشه‌ورزی جلسات مذکور این است که از ابتدا با یک خرد جمعی، برای انتخاب درست هیئت رئیسه و مدیریت کمیسیون‌ها کار کنند. اگر این مدیریت‌ها درست انتخاب شود و بر اساس تجارب تلخ گذشته مانند لابی‌گری، شام دادن و قسم دادن و از این کارها نباشد و در بحث رئیس و هیئت رئیسه، امانت به دست اهلش سپرده شود، قدم اول در راه موفقیت را برداشته‌اند. اولویت ها که انتخاب شود قطعا می‌توانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

این نماینده ادوار مجلس در توضیح مطالبات مردم اظهار کرد: مطالبات مردم کاملا مشخص است که چیست، مردم در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارند اگر نمایندگان این هرج و مرج اقتصادی را ساماندهی کنند، مردم را راضی می‌کنند. با توجه به اینکه اکثر منتخبین مجلس یازدهم سابقه‌ای از خدمت گذاری دارند، دارای ایده و برنامه هستند و گهگاهی در برخی از سایت‌ها برنامه‌ها و مقالاتشان را ارائه می‌دهند و نشان می‌دهند که برای بخش های مختلف برنامه دارند، پاسخگوی مطالبات مردم خواهند بود و قطعا کسانی که برنامه دارند در این راه موفق می‌شوند.

آلیا در مورد عملکرد جلسات وفاق خاطرنشان کرد: جلسات وفاق تشکیل شده از مجموعه کسانی است که در خودشان آمادگی برای ریاست مجلس را می‌بینند افرادی نظیر میرسلیم، حاجی بابایی و نیکزاد. البته نمایندگانی هم در این جلسات مشارکت می‌کنند و افرادی را معرفی کردند. جلسات وفاق به طور مرتب تشکیل می‌شود و خروجی و برون داد خوبی داشته به این ترتیب که باعث شده کم‌کم برنامه‌ها را انجام بدهند و گفتگو کنند و در انتخاب رئیس مجلس به یک وفاق جمعی برسند. البته این طور که در خبرها آمده این جلسات که با هدف حفظ وحدت تشکیل می‌شود با مسئولیت جبهه پایداری برگزار می‌شود.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به اینکه آقاتهرانی هم به عنوان یکی از مدعیان ریاست مجلس در این جلسات شرکت می‌کند؟ یادآور شد: تا این لحظه به دلیل اینکه جبهه پایداری بنا داشت، وفاق ایجاد کند، نامزدی برای ریاست معرفی نکرده است. در حقیقت این جبهه با آزادی و راحتی همه را به وحدت دعوت می‌کند اما در بعضی از جلسات خود آقاتهرانی و حتی پژمان‌فر که نقش مهمی دارند، برای وفاق شرکت می‌کنند تا زمانی که رئیسی با مقبولیت حداکثری انتخاب شود.

آلیا در واکنش به صحبت‌های اخیر دبیرکل حزب موتلفه مبنی بر ویژگی‌های رییس مجلس اظهار کرد: بهتر است کسانی در رأس امور مجلس و مدیریت‌های دیگر قرار بگیرند که به دور از شائبه‌های مالی باشند، چون همان‌ها باعث می شوند که مقبولیتشان کاهش پیدا کند، مخصوصا در این شرایط که گرفتار هرج و مرج اقتصادی هستیم و مردم در سختی هستند اگر کسی ایرادات و ابهامات مالی داشته باشد روی روند مدیریت تأثیر می‌گذارد یا رقبایش ممکن است مطرح کنند و وقت و انرژی مجلس صرف پاسخ دادن یا دفاع کردن از این قضیه شود. لذا بهتر است کسانی که به عنوان رییس مجلس می‌آیند در مرحله اول مطمئن باشند که خودشان و خانوادشان ابهامات و اشکال مالی ندارند و اگر در مظان قرار دارند، توضیح دهند تا هم همه 270 نماینده‌ای که از  شهرستان ها می‌آیند و هم همه مردم، در جریان قرار بگیرند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر