کد خبر: 8415
A

طالبان مدعی ارتباطات ویژه با روسیه برای مبارزه با آمریکا شد

فرمانده ارشد نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان به همراه مقامات افغان نسبت به حمایت روسیه از شبه‌نظامیان طالبان ابراز نگرانی کردند.

طالبان مدعی ارتباطات ویژه با روسیه برای مبارزه با آمریکا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات طالبان که خواستند نامش فاش نشود اخیرا اعلام کردند که گروهشان از سال 2007 ارتباطات ویژه با روسیه را حفظ کرده است.

یکی از مقامات ارشد طالبان گفت: ما یک دشمن مشترک داریم. ما برای خلاص شدن از دست آمریکا و متحدانش در افغانستان به حمایت نیاز داشتیم و روسیه نیز می‌خواست تمامی نیروهای خارجی هرچه سریع‌تر از افغانستان خارج شوند. اگرچه مقامات طالبان ادعا می‌کنند که کمک مسکو چیزی بیشتر از حمایت سیاسی و اخلاقی نیست اما مقامات دفاعی و اطلاعاتی افغانستان نسبت به حمایت مستقیم‌تر از جمله تسلیحات و بودجه مالی ابراز نگرانی کرده‌اند.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده ارشد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان اخیرا به خبرنگاران پنتاگون گفت: آمریکا و افغانستان نسبت به نفوذ بدخواهانه عاملان خارجی همچون پاکستان و روسیه نگران است. روسیه به طالبان مشروعیت بخشیده است. بهانه آنها این است که طالبان تنها گروهی است که با داعش مبارزه می‌کند و نه ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نه دولت کابل چنین کاری انجام نمی‌دهد. این مشروعیت علنی که روسیه به طالبان می‌بخشد بر مبنای حقیقت نیست بلکه به عنوان راهی برای متزلزل کردن دولت کابل و تلاش‌های ناتو استفاده شده است.

در همین حال مقامات طالبان این ادعا را که ارتباط‌شان با روسیه با دشمنی‌شان با شاخه داعش در افغانستان موسوم به خراسان ارتباط دارد، رد کرده است.

مقام ارشد مذکور طالبان گفت: در سال 2008 هنگامی که روسیه حمایت از ما را آغاز کرد، داعش در هیچ کجای جهان وجود نداشت. تنها هدف آنها تقویت ما در برابر آمریکا و متحدانش بود.

در همین حال رسانه‌های روسیه نیز به نقل از مقامات کرملین گزارش دادند که مسکو با طالبان برای مبارزه با داعش همکاری می‌کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر