کد خبر: 84213
A
اختصاصی دیده بــان ایران:

محمد هاشمی رفسنجانی: مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می دانند/ صداوسیما امروز دیگر «ملی» نیست، بلکه وابسته به یک جناح است/ فیلـــــــــم

رییس پیشین صداوسیما گفت: صداوسیما الان یک رسانه جناحی است که به هیچ وجه نمی توان از آن به عنوان رسانه ملی نام برد و اثرگذاری چندانی در بین آحاد جامعه ندارد.

محمد هاشمی رفسنجانی: مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می دانند/ صداوسیما امروز دیگر «ملی» نیست، بلکه وابسته به یک جناح است/ فیلـــــــــم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد هاشمی رفسنجانی متولد ۱۳۲۱ رفسنجان و بردار کوچکتر آیت الله هاشمی رفسنجانی است که به مدت 12 سال یعنی از سال  از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت و در فاصله سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ در دولت‌های ششم و هفتم، بعنوان معاون رئیس‌جمهور در امور اجرایی، فعالیت می‌کرد. هاشمی برای مدت ۱۵ سال، از ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما صلاحیت وی توسط شورای نگهبان رد شد.

وی در گفت و گو باعبدی مدیا درباره عملکرد صداوسیما در اوایل انقلاب و تفاوت مشی آنروزهای رسانه ملی با امروز می گفته است. این فیلم در اختیار دیده بان ایران قرار گرفته متن  و فیلم را در ادامه می خوانید : صداوسیما آن اوایل جناحی برخورد نمی کرد. صداوسیما یک رسانه ملی بود که مشی خودش را از مشی امام می گرفت. 

یعنی آن زمان حتی سران قوا هم چیزی به من می گفتند بنده از امام کسب تکلیف می کردم که آیا انجام بدهم یا نه!! مردم هم به همین دلیل که یک رسانه ملی بود به آن اعتماد داشتند. اما متاسفانه صداوسیمای کنونی ما از آن سیاست ها عدول کرده است. و الان به عنوان یک رسانه ملی شناخته نمی شود بلکه بیشتر رسانه جناحی به حساب می آید.

به طور مثال در گذشته در انتخابات، صداوسیما در هر انتخاباتی ورود پیدا می کرد و به نحوی فرد یا جریانی را تایید می کرد، آن فرد برنده مطلق انتخابات بود. یعنی مردم تا این اندازه نگاهشان به صداوسیما بود.

اما الان در انتخابات می بینیم که صداوسیما خودش را می کشد که مسیر انتخابات را به نوعی عوض کند، نمی تواند. بنابراین این تفاوت اساسی زمان ریاست من بر صداوسیما با الان این است که آن موقع ما رسانه ملی بودیم ولی الان ما رسانه ملی نداریم. مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می دانند. یعنی مردم تفاوتی بین این دو قائل نیستند. چرا که نیمی از مردم و جریان ها اصلاً راهی به صداوسیما ندارند.

به طور مثال شخصیت های مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی زمانی فرمانده جنگ بود اما حالا وقتی در هفته دفاع مقدس صداوسیما را مشاهده می کنید حتی یک کلمه هم از ایشان گفته نمی شود. تاریخ را تحریف می کنند و سعی می کنند شخصیت های دیگری را بزرگ کنند.

یا دهه انقلاب که می شود امثال آقای هاشمی که یکی از ارکان انقلاب بود یا آقای موسوی اردبیلی که در پیروزی انقلاب سهیم بودند، یک کلمه هم درباره این افراد گفته نمی شود.

صداوسیما الان یک رسانه جناحی است که به هیچ وجه نمی توان از آن به عنوان رسانه ملی نام برد و اثرگذاری چندانی در بین آحاد جامعه ندارد.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر