کد خبر: 84234
A

عبدالکریم حسین زاده: مجلس آتی سنگ بنای افتراق شدید اصولگرایی است/ ۷۰ درصد ملت فاقد تریبون هستند

عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: انتخابات دوم اسفند پیروز نداشت؛ اصولگرایان هم رقابت درون حزبی داشتند تا بین حزبی.

عبدالکریم حسین زاده: مجلس آتی سنگ بنای افتراق شدید اصولگرایی است/ ۷۰ درصد ملت فاقد تریبون هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ «عبدالکریم حسین‌زاده»، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: بر عکس همه مصاحبه‌هایی که تا به حالا داشتم دوست دارم به پرسش‌های این مصاحبه در قالب‌های کوتاه پاسخ دهم تا در این روزهای سال نو، یادمان نرود که امثال من مدت هاست به زیاد حرف زدن و عمل نکردن عادت کرده‌ایم. باشد که تغییر کنیم و عمل ما بیش از حرف‌های ما باشد.

او با اشاره به عملکرد چهارساله مجلس دهم و وجود سه فراکسیون و جریان‌های فکری مختلف گفت: مجلس دهم را مجلس در تعلیق نام گذاری می کنم هم به دلیل فراکسیون سوم یا همان مستقلین هم به دلیل دولتی که متاسفانه مجلس در برابر یک رقیب بی اخلاق، زیادی ناچار به رعایت حالش شد.

نماینده مردم نقده در پاسخ به این سوال که انتخابات یازدهمین دوره مجلس به پایان رسید و همان طور که پیش‌بینی می‌شد در غیاب کاندیدا‌‌های جناح چپ، اصولگرایان به پیروزی رسیدند به نظر شما علت پیروزی اصولگرایان چیست، گفت: انتخابات دوم اسفند پیروز نداشت. اصولگرایان هم رقابت درون حزبی داشتند تا بین حزبی. مردم هم با توجه به عملکرد دولت و مجلس در تامین مطالباتشان دلسرد بودند. اتفاقات دی ۹۶، آبان ۹۸، تصمیم‌گیری غیر مجلسی برای بنزین و سقوط هواپیمای اوکراینی و... هم سبب شد مشارکت کمی و کیفی مردم در این دوره انتخابات مجلس، افت شدید داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید درباره اینکه آیا با این کاهش مشارکت، می‌توان اصولگرایان را پیروز میدان دانست و تحلیل‌تان‌ از مجلس آینده چیست و  تک صدایی که  در مجلس آینده شاهدش هستیم را چطور می‌بینید؟ اظهار کرد: خیر رقابتی در کار نبوده که پیروزی نتیجه آن باشد. مجلس آتی سنگ بنای افتراق شدید اصولگرایی خواهد بود بر سر کسب صندلی ریاست و قدرت پارلمان.

حسین‌زاده درباره اینکه مجلس دهم با دولت روحانی تعامل داشت ولی عده‌ای اقلیت سعی در به چالش کشیدن دولت داشتند اما این اقلیت مجلس دهم در مجلس یازدهم تبدیل به اکثریت شدند با این وجود روابط دولت و مجلس یازدهم‌ را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: به هرحال روحانی و‌ دولت یا کلا با مجلس آتی  از در رفاقت وارد خواهند شد یا هر روز دعا به جان ما خواهند کرد که چه مجلسی را از دست دادند.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به اینکه مشارکت در یازدهمین انتخابات مجلس چیزی حدود 42 درصد بود که نسبت به ادوار گذشته کاهش داشته و مجلس یازدهم رای بخشی از جامعه را پشت سر نخواهد داشت و می‌تواند شکاف میان مردم و مجلس را بیشتر کند به نظر شما آیا با چنین تحلیلی نمی‌توان گفت احتمالا در آینده اعتراضات مردمی افزایش پیدا کند، گفت: مجلس آتی در حد ۳۰ درصد جامعه ایران را نمایندگی می‌کند و ۷۰ درصد ملت فاقد تریبون هستند. بعید می‌دانم اعتراضات آتی اگر اتفاق بیفتد صورت مسالمت‌آمیزی داشته باشد چون گوش شنوایی نخواهد بود که معترضان به آنها، حرف‌شان را بزنند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر