کد خبر: 84275
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

رییس مورد نظر اصولگرایان همچنان در دسترس نیست/ قالیباف اگر رییس قوه نشود استعفا می دهد؟!

کمتر از ۱۴ ساعت دیگر زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا در خواهد آمد و منتخبانی که کمتر از ۴۲℅ آرای مردم را اخذ کرده اند کار خود را به عنوان نماینده در خانه ملت شروع خواهند کرد. رقابت فشرده پنج منتخب برای تکیه زدن بر بزرگترین کرسی ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان و کوتاه نیامدن آنها از ادعای مدیریت باعث شده تا این لحظه گمانه زنی ها درباره جایگزینی علی لاریجانی همچنان ادامه داشته باشد. بروز و ظهور و علنی شدن اختلافات بین جبهه پایداری و مدیران احمدی نژاد از یک سو و خودخواهی نماینده های موسوم به حواریون محمدباقر قالییاف از سوی دیگر، طی چند روز اخیر باعث شده است تا صدای برخی از بزرگان ائتلاف اصولگرایان هم بلند شود.

رییس مورد نظر اصولگرایان همچنان در دسترس نیست/ قالیباف اگر رییس قوه نشود استعفا می دهد؟!
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کمتر از ۱۴ ساعت دیگر زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا در خواهد آمد و منتخبانی که  کمتر از ۴۲℅ آرای مردم را اخذ کرده اند  کار خود را به عنوان نماینده در خانه ملت شروع خواهند کرد.
 
مجلسی که قرار بود اکثریت آنرا جریان اصولگرایی موسوم به گام دوم انقلاب تشکیل بدهند اما به نظر می رسد ساز ناکوک نمایندگان این مجلس نه تنها از کیفیت لازم برخوردار نباشد بلکه طبق شواهد و قرائن های موجود باید منتظر صدای گوشخراش و فالش بیشتر اعضای آن باشیم که میخواستند، ظاهراً صدای ملت باشند.
 
رقابت فشرده پنج منتخب برای تکیه زدن بر بزرگترین کرسی ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان و کوتاه نیامدن آنها از ادعای مدیریت باعث شده تا این لحظه گمانه زنی ها درباره جایگزینی علی لاریجانی همچنان ادامه داشته باشد.
بروز و ظهور و علنی شدن اختلافات بین جبهه پایداری و مدیران احمدی نژاد از یک سو و خودخواهی نماینده های موسوم به حواریون محمدباقر قالییاف از سوی دیگر، طی چند روز اخیر باعث شده است تا صدای برخی از بزرگان ائتلاف اصولگرایان هم بلند شود. تا جاییکه مهدی چمران که دو هفته قبل در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده بود «اختلاف بین اصولگرایان بر سر تعیین رییس مجلس یازدهم به اصلاح طلبان ربطی ندارد» حالا به صورت علنی از برخی واکنش ها نسبت به ریاست شهردار پیشین تهران اظهار گلایه میکند و اصطلاً به خودی ها هشدار می دهد.
 
ائتلاف نانوشته موتلفه ای ها، احمدی نژادی ها و اعضای جبهه پایداری برای مانع شدن از ریاست قالیباف در مجلس آتی باعث شده است تا شخصیت مورد نظر اکثریت منتخبین اصولگرا برای تکیه زدن بر صندلی ریاست کماکان در دسترس نباشد.
تا جاییکه اگر پیش از این گوش سردار مشهدی تنها به کنایه های موتلفه ها و مصباحیون عادت کرده بود، امروز برخی دیگر از اصولگرایان هم به او طعنه میزنند.
 
سایت دیده بان ایران که پیش از این طی انتشار گزارشی در همین رابطه تحت عنوان قالیباف بر صندلی عارف تکیه میزند نه لاریجانی!! (اینجا) ضمن پیش بینی اوضاع آشفته مجلس آینده و احتمال به ریاست نرسیدن قالیباف گمانه زنی هایی را منتشر کرده بود، امروز گفت و گویی از نقوی حسینی نماینده اصولگرای مجلس دهم با خبرگزاری برنا منتشر کرد که او هم با کنایه نسبت به محمدباقر قالیباف گفت: : در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان تهدید کردند که اگر رئیس فلان جا نباشند، استعفا می‌دهند و نماینده نمی‌مانند، گویا برای ریاست نماینده شده اند.
وی همچنین با مقایسه رفتار محمدرضا عارف در مجلس دهم با خلبان هواپیماب اصولگرایان برای تشکیل دولت سیزدهم اضافه کرد:
«آقای عارف رئیس فراکسیون امید که شخصیتی برای خود است وقتی کاندیدا ‌شد و رأی نیاورد، مانند بقیه نمایندگان روی صندلی مجلس می‌نشست و کارهای نمایندگی‌ خود را انجام می‌داد و هیچ موقع نمی‌گفت استعفا می‌دهم و یا تعهدنامه بدهد. این مسائل را در مجلس هشتم و نهم هم نداشتیم.»
مطرح شدن اینگونه مسائل در رسانه ها نشان دهنده این مطلب است که همانطوریکه علی مطهری در آخرین نطقش در مجلس تاکید کرد؛ مجلس یازدهم مجلس مطیعی نخواهد بود.
شنیده ها حاکی از این است که شهردار پیشین تهران نه تنها شرط اصولگرایان برای عدم نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را نپذیرفته است بلکه تهدید کرده در صورت تکیه نزدن بر صندلی علی لاریجانی، نقش عارف در مجلس دهم را هم بازی نخواهد کرد و استعفا می دهد.

 

برگزاری گعده های چند نفره در تهران و به حساب نیاوردن نماینده های شهرستان باعث شده است که اگر تا همین اسفند ماه سال گذشته بسیاری از منتخبین ناشناخته مجلس خود را دربست در اختیار بزرگان اصولگرای تهران قرار داده بودند، امروز داعیه های شنیدنی دارند که می تواند در آینده برای طیف بدون رقیب اصولگرا در مجلس یازدهم دردسر آفرین باشد.

 

تحریریه دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر