کد خبر: 84291
A

متن سوگندنامه منتخبین مجلس یازدهم

فردا چهارشنبه 7 خرداد 99، جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم در صحن علنی بهارستان برگزار می‌شود. بر این اساس، 276 منتخب فعلی مجلس یازدهم باید رأس ساعت 8 صبح فردا در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند.

متن سوگندنامه منتخبین مجلس یازدهم
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مراسم تحلیف نمایندگان مجلس در نخستین جلسه نیز سازوکار خاص خود را دارد‌؛ براساس بند سوم ماده یک آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان حاضر در مجلس، طبق اصل شصت و هفتم (67) قانون اساسی سوگند یاد می‌کنند. متن سوگند‌نامه توسط رییس قرائت می‌شود ‌و نمایندگان به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضاء می‌کنند. ‌نمایندگان اقلیت‌های دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.

 

متن سوگندنامه نمایندگان نیز به این شرح است:
«بسم‌ الله‌ الرحمن‌‌الرحیم‌ . من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر