کد خبر: 84350
A

فلاحت پیشه: آقای لاریجانی نماینده مجلس نبود، نماینده نهاد ها بود/ مجلس به گرانی مجلس رأی منفی داده بود

یک نماینده مجلس دهم گفت: آقای لاریجانی نماینده مجلس نبود؛ یعنی در مجلس نماینده آن نهادها بود. به خصوص نماینده شورای عالی امنیت ملی در مجلس بود یا در مواردی نماینده سران سه قوه در مجلس بود. او نمی‌خواست شأن بازی را برای مجلس قائل شود. برخی در مجلس این مشی رئیس را پذیرفتند.

فلاحت پیشه: آقای لاریجانی نماینده مجلس نبود، نماینده نهاد ها بود/ مجلس به گرانی مجلس رأی منفی داده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، در گفت‌و‌گوی ویدوئویی با اعتمادآنلاین گفت: بزرگ‌ترین ضربه به مجلس دهم از ناحیه هیات‌رئیسه به خصوص شخص رئیس‌ وارد شد. به‌ هر حال طبق قانون اساسی رئیس مجلس سخنگوی مجلس است؛ یعنی یک رأی دارد و هم‌سطح سایر نمایندگان است. در دنیا هم به همین صورت است.

 

او تاکید کرد: رئیس مجلس هم‌‌رأی با نمایندگان است منتها معتمد مجلس است. چون به‌ هر حال رئیس مجلس در یکسری از نهادهای تصمیم‌گیر به عنوان نماینده مجلس حضور دارد. آقای لاریجانی نماینده مجلس نبود؛ یعنی در مجلس نماینده آن نهادها بود. به خصوص نماینده شورای عالی امنیت ملی در مجلس بود یا در مواردی نماینده سران سه قوه در مجلس بود. او نمی‌خواست شأن بازی را برای مجلس قائل شود. برخی در مجلس این مشی رئیس را پذیرفتند.

 

در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید:

 

  • مجلس ما در کل به 2 جریان تقسیم شد. یک جریان که معترض وضع بودند و در قضیه بنزین نمود پیدا کرد. یک جریان می‌گفتند مجلس کاری به مسائل نداشته باشد؛ در بیرون تصمیم بگیرند و مجلس فقط توجیه یا سکوت کند. جریان دیگر می‌گفتند مجلس باید حرف بزند.

 

  • آقای رئیس‌جمهور یک موضوع ناصحیحی را مطرح کرد. ایشان گفت موضوع بنزین تصمیم کل قوای کشور بود. من از ایشان خواهش می‌کنم اصلاح کند و بگوید تصمیم سران سه قوه بود. اتفاقاً هر سه سران سه قوه هم امضا کردند.

 

  • گرانی بنزین سه بار به صورت رسمی و استمزاجی در مجلس مطرح شد. اما مجلس رأی منفی داد! حتی سه‌شنبه‌ای که آقای لاریجانی موضوع را مطرح کرد تمام مجلس دو-دو می‌گفتند و مخالفت کردند. نمایندگان اصلاً اجازه ندادند موضوع مطرح شود، همه مخالف گرانی بنزین بودند.

 

  • آقای لاریجانی باید به سران سه قوه اعلام می‌کرد که مجلس مخالف گرانی بنزین است، نه اینکه خودش اجماع کند. به‌ هر حال گذشت... این یک مورد بود. در کل می‌خواهم عرض ‌کنم که فربه‌ شدن بیش از حد هیات‌رئیسه و برگزاری جلسات غیرعلنی بزرگ‌ترین ظلم در حق مجلس بود.

 

  • در جلسات غیرعلنی آقایان می‌آمدند مسائلی را مطرح می‌کردند، انرژی مجلس را می‌گرفتند، بعد اگر می‌توانستند توجیهی از مجلس می‌گرفتند وگرنه همان کاری را که می‌خواستند خودشان انجام می‌دادند. در مجلس هم عده‌ای سروصدا می‌کردند و...

 

  • توصیه من به مجلس آینده این است که هیچ‌وقت زیر بار جلسات غیرعلنی نروند. فکر می‌کنند مهم شدند که برایشان جلسات غیرعلنی برگزار می‌کنند ولی واقعیت قضیه این است که در هر جلسه غیرعلنی ممکن است یک حقیقتی سر بریده شود. پس در این قضیه شریک نشوند.

منبع: اعتماد آنلایـــــن

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر