کد خبر: 84408
A

کدام نماینده رشوه ۶۵ میلیاردی را از قالیباف گرفت؟

پس از اظهارات حاشیه‌ساز میرسلیم درخصوص رشوه 65 میلیاردی به رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس برای پس گرفتن طرح تحقیق و تفحص واکنش‌های زیادی از سوی نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی صورت گرفته است.

کدام نماینده رشوه ۶۵ میلیاردی را از قالیباف  گرفت؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اظهار‌نظر اخیر سیدمصطفی آقامیرسلیم منتخب تهران در مجلس یازدهم بازتاب بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت؛ به نحوی که بسیاری از فعالان رسانه‌ای، سیاسی و نمایندگان مجلس دهم نسبت به آن واکنش نشان دادند. شاید در میان همه این واکنش‌ها یک مساله مشترک بود و همه یک درخواست از میرسلیم داشتند؛ اینکه اگر ادعای وی صحیح است میرسلیم در یک اقدام شفاف نام رئیس کمیسیونی که 65 میلیارد رشوه دریافت کرده و طرحی که باید از دستور کار تحقیق و تفحص خارج می‌شد را اعلام کند تا دستگاه قضایی به این مساله ورود کرده و اقدامات لازم را مبذول دارد. حال همه انتظارات از میرسلیم است.

اظهار‌نظر جنجال‌برانگیز

منتخبان مجلس یازدهم هنوز وارد مجلس نشده اظهار جنجال‌برانگیز خود علیه دولت و مجلس دهم را شروع کرده‌اند. پس از آنکه طی هفته گذشته برخی از منتخبان مجلس یازدهم به انحای مختلف عملکرد مجلس و دولت را مورد حمله و انتقاد قرار دادند، سه‌شنبه گذشته منتخب دوم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد اظهار داشت: «احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی دور هم جمع می‌شوند و برای رسیدن به قدرت سیاسی هزینه می‌کنند، از این رو باید مشخص شود این هزینه‌ها از چه محلی تأمین می‌شود. سیدمصطفی میرسلیم گفت: برخی از دولتمردان بوده‌اند که برای جلب آرای نمایندگان و همچنین پس گرفتن سوال، طرح تحقیق و تفحص و استیضاح جذابیت‌های مالی از خود نشان می‌دادند تا آرای نمایندگان را بخرند و این کار را می‌کردند. وی افزود: برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص 65 میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است». حال در این بین پرسش‌هایی به‌وجود می‌آید از جمله اینکه این ادعا تا چه حد صحت داشته است؟ رئیس کدام کمیسیون چنین مبلغ کلانی را برای پس گرفتن طرح تحقیق و تفحص دریافت کرده و تحقیق و تفحص از کدام سازمان یا نهاد باید انجام نمی‌شده است؟ اینها مطالبی است که پاسخ به هر کدام می‌تواند گره مساله را بگشاید.

واکنش‌ها به ادعای میرسلیم

پس از اظهارات حاشیه‌ساز میرسلیم درخصوص رشوه 65 میلیاردی به رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس برای پس گرفتن طرح تحقیق و تفحص واکنش‌های زیادی از سوی نمایندگان مجلس دهم و فعالان سیاسی صورت گرفته است. چنانکه حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی نوشت: «آقای میرسلیم به رئیس کمیسیونی اشاره کردند که برای توقف طرح تحقیق و تفحص مبلغ 65 میلیارد تومان دریافت کرده است. آقای میرسلیم لطفاً نام رئیس کمیسیون، موضوع تحقیق و تفحص و پرداخت‌کننده را اعلام کنید». همچنین پروانه سلحشوری دیگر نماینده تهران با اشاره به این مساله در توئیتی نوشت: «‌آقای میرسلیم؛ این بگم‌بگم‌ها را در جهت شفافیت به‌کار ببرید و نام رئیس کمیسیون خاطی را اعلام کنید. همچنین بفرمایید که این فرد، مانع از کدام تحقیق و تفحص شده است. این می‌تواند شروع خوبی برای تحقق مجلس انقلابی باشد». عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نیز در واکنش به این موضوع در کانال تلگرامی خود نوشت: «این اظهار‌نظر آقای میرسلیم را ثبت کنید. اگر دروغ گفته باید به عنوان تشویش اذهان عمومی محاکمه و مجازات شود. ولی به‌ظاهر فارغ از جزئیاتش حقیقت دارد». عباس عبدی ادامه داده است: «در این صورت باید معلوم شود که کدام طرح تحقیق و تفحص بوده؟ کدام نماینده گرفته؟ کدام فرد یا نماینده جدید آن را پرداخته؟ و این پول از حساب چه کسانی یا از حساب کدام موسسه عمومی و چگونه پرداخت شده است؟ و چرا تاکنون رسیدگی نشده است؟ اگر پیگیری جدی شود دست خیلی‌ها زیر ساطور خواهد بود».

این همه شایعه!

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به ادعای اخیر منتخب تهران اظهار کرد: پس از آنکه آقای میرسلیم از رشوه 65میلیاردی یک مقام اجرایی به رئیس وقت کمیسیون [...] با هدف معلق کردن تحقیق و تفحص خبر داد، مخالفان آقای قالیباف، او را هدف گرفته و اتهام وارده را متوجه وی دانسته‌اند. محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: شایسته است آقای میرسلیم به منظور شفاف شدن موضوع و جلوگیری از اتهامات بی‌جا، اسناد ادعای خود و فرد مورد نظرش را مشخص کند.

 

توضیح ضروری : عکس تزیینی است 

 

منبع: آرمان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر