کد خبر: 8447
A
نوبخت:

ارومیه تا پایان دولت یازدهم به شبکه ریلی کشور متصل می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت برای تسریع در اجرای طرح خط آهن مراغه - ارومیه در سال جاری مازاد بر پیش بینی اعتبار هزینه کرده است، گفت: ارومیه تا پایان دولت یازدهم به شبکه ریلی سراسری متصل می شود.

 ارومیه تا پایان دولت یازدهم به شبکه ریلی کشور متصل می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران محمدباقر نوبخت روز شنبه در حاشیه بازدید از این طرح در ایستگاه راه آهن ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال 850 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته بود در حالی که بیش از یک هزار و 650 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجه به طرح راه آهن ارومیه - مراغه در سال جاری اظهار کرد: در قالب این اعتبار، پوشش مطالبات معوق پیمانکار نیز لحاظ و بخشی از این مطالبات پرداخت می شود. 
به گفته وی مسیر ریلی مراغه تا ارومیه 180 کیلومتر طول دارد و از این میزان 108 کیلومتر تا ایستگاه نقده به مرحله اجرا گذاشته شده است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح برنامه ریزی های مدونی وجود دارد، گفت: مجریان طرح در حال انجام بخش های مختلف آن هستند. 
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، احداث پنج طرح راه آهن را در قالب طرح های زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف دولت تا پایان امسال عنوان کرد و گفت: راه آهن مراغه – ارومیه نیز جزو این طرح هاست و مجریان در سایه تامین اعتبار کامل برای این طرح، در حال حاضر با مشکل مالی درگیر نیستند. 
نوبخت همچنین با ابراز خرسندی از اختصاص ردیف اعتباری ویژه به آذربایجان غربی در بودجه سال آینده تاکید کرد: این ردیف در راستای سرعت بخشیدن به توسعه و کاهش عقب ماندگی های این استان در نظر گرفته شده است و امیدواریم در کنار بودجه های سالانه استانی بتواند زمینه ارتقای شاخص بخش های مختلف این منطقه را فراهم کند. 
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز (شنبه) پس از بازدید از طرح های عمرانی آذربایجان شرقی، با استقبال مسئولان استانی وارد ارومیه شد و علاوه بر بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه، در جریان اقدام های عمرانی انجام گرفته در بخش های مختلف و به ویژه حوزه خط آهن قرار گرفت. 
پروژه راه آهن مراغه - ارومیه از سال 80 به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد. 
به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها عملیات ریل گذاری باقی مانده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر