کد خبر: 84487
A

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا : احمدی نژاد برای سال ۱۴۰۰ کاندیدا می شود

ناصر ایمانی : احمدی‌نژاد منزوی نمی‌شود. او فعال است و در عرصه سیاست اظهار نظر می‌کند. اگر دقت کرده باشید او در انتخابات 96 با اینکه ممنوع شده بود، آمد و کاندید اشد. بعد از آن هم که در هر فرصتی اظهارنظر کرده است لذا او منزوی نمی‌شود و در صحنه می‌ماند. او کسی نیست که ناامید شود و کنار برود اما تصور نمی‌کنم که اپوزیسیون شود چون این زمینه را ندارد.او تا آنجایی که می‌تواند در صحنه سیاست می‌ماند و اظهار نظر می‌کند. به هر حال او ناامید از آینده نیست.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا : احمدی نژاد برای سال  ۱۴۰۰ کاندیدا می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هرچه لابی مدیران احمدی‌نژاد در مجلس یازدهم قوی‌تر می‌شود، گمانه زنی‌ها درباره بازگشت وی به قدرت هم بیشتر می‌شود. برخی از کارشناسان سیاسی همچون صادق زیباکلام معتقدند که او در انتخابات 1400 یک کاندیدای جدی است و قطعا حضور مدیران وی و عملکرد آنان در مجلس یازدهم نقش مهمی در این امر خواهند داشت. برخی از تحلیگران سیاسی به خصوص در جریان اصولگرا اما این گمانه را رد می‌کنند . با ناصر ایمانی در این مورد صحبت کردیم.

*به نظر شما مجلس یازدهم چقدر تحت تاثیر احمدی‌نژاد و نیروهای او است؟ و آیا این اثرگذاری زمینه برگشت احمدی‌نژاد به قدرت را فراهم می‌کند؟

من تصور نمی‌کنم که خیلی تحت تاثیر او باشد زیرا معلوم نیست که تعداد افرادی که واقعا جریان آقای احمدی‌نژاد را راهبری می‌کنند در این مجلس چقدراست. فکر نمی‌کنم که تعداد زیادی داشته باشند و بسیار محدود هستند. در عین حال باید صبر کرد و بعد از شروع به کار مجلس با توجه به تعداد آرا و ... در این باره قضاوت کرد.

*اما اکنون حرف از ائتلاف پایداری و احمدی‌نژادی‌ها است.

نه، این‌ها همه گمانه‌زنی است. چنین چیزی نیست و بعید می‌دانم که پایداری با جریان احمدی‌نژاد ائتلاف کند. این‌ها حرف‌های رسانه‌ای است و واقعیت بیرونی ندارد.

*یعنی کلا جریان احمدی‌نژاد را در مجلس یازدهم قدرتمند نمی‌بینید؟

خیر، من این‌ها را جریانی که بتواند تاثیرگذار باشد، نمی‌دانیم. درباره اینکه چقدر احتمال بازگشت احمدی‌نژاد وجود دارد هم باید گفت که او برای این کار نیازی به مجلس و عملکرد نیروهایش در مجلس ندارد. او تا آقای روحانی را دارد احتیاجی به مجلس ندارند.

*فکر می‌کنید، عملکرد روحانی و نارضایتی ناشی از آن مقدمه برگشت احمدی‌نژاد است؟

بله، از قبل هم همین طور بود. آقای احمدی‌نژاد در این چندساله به خاطر عملکرد دولت روحانی محبوب‌تر شده و این یک واقعیت است. محبوبیت احمدی‌نژاد و روحانی در دو کفه ترازو هستند و هر چه یکی کم شود، دیگری بیشتر می‌شود.

 

*محبوبیت احمدی‌نژاد یک بحث است و اینکه آیا او فرصت برگشت به قدرت را دارد، بحث دیگری. به نظر شما احمدی‌نژاد این فرصت را خواهد داشت؟

من تصور نمی‌کنم که مجموعه مدیران نظام و کسانی که در نظام در نقش راهبری دارند تمایلی داشته باشند که احمدی‌نژاد به سیاست برگردد. ممکن است که او در بین بخشی از جامعه طرفدار داشته باشد و این طبیعی است. همان طور که گفتم به خاطر عملکرد دولت فعلی، این زمینه بیشتر هم شده است اما اینکه مجموعه نظام از صدر تا ذیل در همه سطوح مایل به بازگشت احمدی نژاد باشند، موضوع دیگری است که من فکر نمیکنم چنین تمایلی وجود داشته باشد.

 

گر مدیران احمدی نژاد بتوانند در مجلس یازدهم کرسی‌های مهم و حساس را بگیرند، آیا می‌تواند نشانه این باشد که مجموعه نظام روی خوشی به این جریان نشان داده است؟

تصور نمی‌کنم اصلا این اتفاق بیفتند. می‌گویید وزرای احمدی‌نژاد و این به معنی آن نیست که این افراد الان هم راهبری جریان احمدی نژاد را به عهده داشته باشند. این ها زمانی وزیر او بوده‌اند اما لزوما الان احمدی‌ نژادی به معنای دقیق کلمه هستند. اگر اینطور بود که خیلی از افراد طیف پایداری هم مدیر او بوده‌اند اما الان با او زاویه دارند.

 

*قبل از انتخابات اینطور بود که این ها خود را مستقل بنامند اما در هفته های گذشته وضعیت فرق کرده است. مثلا شمس الدین حسینی چند بار تاکید کرده که احمدی نژادی است، با او ارتباط عاطفی دارد و به او افتخار می‌کند. یعنی انگار آرام آرام پرچم احمدی نژاد را برافراشته می کنند.

آقای حسینی یکی از افرادی است که در این چند سال گذشته در اطراف احمدی نژاد بوده و در جلسات او شرکت کرده است. برخلاف دوستان در جبهه پایداری هیچ وقت اعلام فاصله از او هم نکرده است، پایداری اعلام کرد که احمدی نژاد را قبول ندارند اما وزیر اقتصاد سابق در سال های گذشته از جمله اطرافیان احمدی نژاد بوده است.

 

*پیش بینی شما در مورد احمدی نژاد چیست؟

احمدی‌نژاد منزوی نمی‌شود. او فعال است و در عرصه سیاست اظهار نظر می‌کند. اگر دقت کرده باشید او در انتخابات 96 با اینکه ممنوع شده بود، آمد و کاندید اشد. بعد از آن هم که در هر فرصتی اظهارنظر کرده است لذا او منزوی نمی‌شود و در صحنه می‌ماند. او کسی نیست که ناامید شود و کنار برود اما تصور نمی‌کنم که اپوزیسیون شود چون این زمینه را ندارد.او تا آنجایی که می‌تواند در صحنه سیاست می‌ماند و اظهار نظر می‌کند. به هر حال او ناامید از آینده نیست.

 

*فکر می‌کنید در 1400 هم کاندیدا شود؟

بله، این امکان وجود دارد. از 96 که رسما به او گفته شد کاندیدا نشود و کاندیدا شد که بدتر نیست. او آمد و رد صلاحیت شد.

 

*این بار هم رد صلاحیت می‌شود؟

ممکن است. ممکن هم است خودش کاندیدا نشود.

 

منبع نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر