کد خبر: 84516
A

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان اصلا ً در قدرت حضور ندارد که بخواهند خواسته های مردم را عملی کنند

داریوش قنبری گفت: اصلاح‌طلبان الان هیچ قدرتی در نظام ندارند که بتوانند فضای کدر حاکم را ترمیم کنند. با وجود این، آنچه مسلم است، همه سلیقه‌های سیاسی و بخش‌های قدرت باید دست به دست هم بدهند تا اعتماد مردم به انتخابات و اثرگزاری رأی‌هایشان را بازسازی کنند.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان اصلا ً در قدرت حضور ندارد که بخواهند خواسته های مردم را عملی کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات در حالی به تماشای افتتاح مجلس یازدهم نشستند که به دلیل رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان و همچنین پشت کردن مردم به صندوق رأی، اصلاح‌طلبان حضوری حداقلی در بهارستان دارند.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین در این باره اظهار داشت: واقعیت تلخ این است که مردم نسبت به انتخابات مأیوس شده‌اند و برای حضور در پای صندوق‌های رأی دلگرمی‌ای ندارند. به هر حال برخی از رفتارها و سیاست‌هایی که اتخاذ شد متاسفانه مردم را به این ذهنیت رسانده‌‌ که رأی‌شان منشاء اثر نمی‌شود. پس طبیعی است که در چنین شرایطی هیچ انگیزه‌ای برای حضور در پای صندوق رأی نداشته باشند.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت:‌ این یأس و ناامیدی نه فقط برای اصلاح‌طلبان بلکه برای اصولگرایان و البته کل نظام هزینه‌زا خواهد بود. به هر حال انتخابات مجالی برای طرح مطالبات عمومی از سیستم است که روی گرداندن مردم از این مجال بدان معنی است که آنها از نظام حکمرانی و تصمیم‌گیری ناامید شده‌اند. به همین دلیل در همین انتخابات اخیر به وضوح مشاهده شد که مردم با حاکمیت فاصله گرفته‌اند.

 

او در ادامه با اشاره به اینکه «دست اصلاح‌طلبان خالی است» توضیح داد: اصلاح‌طلبان الان هیچ قدرتی در نظام ندارند که بتوانند فضای کدر حاکم را ترمیم کنند. با وجود این، آنچه مسلم است، همه سلیقه‌های سیاسی و بخش‌های قدرت باید دست به دست هم بدهند تا اعتماد مردم به انتخابات و اثرگزاری رأی‌هایشان را بازسازی کنند. به هر حال در شرایطی که نظام بین‌الملل جمهوری اسلامی را به شدیدترین حالت ممکن تحت فشار قرار داده است حداقل باید در داخل انسجام و حمیت لازم به وجود بیاید.

 

داریوش قنبری در پایان گفت: ذکر این نکته را لازم می‌دانم که‌ اصولگرایان به دلیل اینکه جریان قدرت را در اختیار خود می‌بینند باید تلاش لازم را برای بازسازی اعتماد از خود نشان دهند. در واقع آنها گمان نکنند وضعیت فعلی برای نظام ضرری ندارد ‌و فقط منجر به حاشیه‌نشینی اصلاح‌طلبان خواهد شد.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر