کد خبر: 84541
A

سیمه محمودی نماینده شهرضا: چینش هیات رئیسه مجلس یازدهم از قبل تعیین شده بود/ در مجلس یازدهم هیچ زنی حق ورود به هیات رئیسه ندارد

سمیه محمودی نماینده شهرضا: انتخابات روز پنجشنبه یک لابی پشت پرده بود اما از آنجا که آقایان اعتقادی به حضور زنان در هیات رئیسه ندارند در دایره رایزنی‌هایشان خبری از حضور یک زن نبود درحالی که اگر می‌خواستند می‌توانستند این موضوع را هم در نظر بگیرند.

سیمه محمودی نماینده شهرضا: چینش هیات رئیسه مجلس یازدهم از قبل تعیین شده بود/ در مجلس یازدهم هیچ زنی حق ورود به هیات رئیسه ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجلس یازدهم مجلسی یک دست از یک جریان سیاسی است که از مدتها قبل برای تعیین هیات رئیسه آن رایزنی می‌کردند و در این رایزنی‌ها اگر اعتقادی به حضور زنان داشتند و سهمی برای آنها در نظر می‌گرفتند رقیبی وجود نداشت که برنامه‌های آنها را بخواهد بهم بزند اما این اتفاق نیفتاد.

«سمیه محمودی» نماینده مردم شهرضا یکی از افرادی بود که در جریان انتخابات هیات رئیسه برای کرسی دبیران اعلام کاندیداتوری کرد اما آنطور که خودش می‌گوید باز هم یکی نبودن حرف و عمل مردان مجلس اجازه نداد که هیچ زنی به هیات رئیسه راه پیدا کند.  گفت: آنچه روز هشتم خرداد رقم خورد نمایی از روال مردسالارانه مجلس بود؛ آنها می‌گویند می‌خواهیم یک زن در هیات رئیسه حضور داشته باشد اما هیچ کدام اعتقادی به این موضوع ندارند.

می دانستیم مردان مجلس به ما زنان رأی نمی دهند اما...

محمودی ادامه داد: ما می‌دانستیم مردان مجلس یازدهم به زنان رای نخواهند داد اما نخواستیم صحنه را خالی کنیم.

او گفت: انتخابات روز پنجشنبه یک لابی پشت پرده بود اما از آنجا که آقایان اعتقادی به حضور زنان در هیات رئیسه ندارند در دایره رایزنی‌هایشان خبری از حضور یک زن نبود درحالی که اگر می‌خواستند می‌توانستند این موضوع را هم در نظر بگیرند.

محمودی ادامه داد: بارها به آقایان نماینده گفتیم بیشترین رای را در انتخابات زنان به شما داده‌اند حداقل به رای آنها احترام می‌گذاشتید و از جامعه زنان سهمی را در هیات رئیسه قائل می‌شدید.

چه زمانی مردان مجلس از رفتار تمامیت خواهانه خود دست برمیدارند

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما هیچگاه عقب نمی‌کشیم و برای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم،سوم و چهارم حتما کاندیدایی را معرفی خواهیم کرد گفت: در جریان انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها نیز به همین روال رفتار خواهیم کرد و در همه کمیسیون‌ها برای هیات رئیسه کاندیدای زن خواهیم داشت تا ببینیم کی مردان مجلس از رفتار تمامیت‌خواهانه خود دست برمی‌دارند.

سمیه محمودی با تشکر از همه مردانی که به کاندیداهای زن رای داده بودند گفت: کسانی که رای خود را از ما دریغ کردند اگر دلیلشان تجربه بود که ما تجربه یک دوره مجلس را در کارنامه داشتیم و به امور اشنا بودیم؛ اگر دلیل‌شان حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و توجه به زنان بود که باز هم ما از دهه شصتی‌ها بودیم و از خیلی‌ها که در این انتخابات شرکت کردند و رای آوردند جوانتر بودیم.

چینش هیات رئیسه مجلس یازدهم از قبل تعیین شده بود

نماینده شهرضا با بیان اینکه کار نمایندگان زن بسیار سخت‌تر از مردان است و بیشتر مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرند گفت: وقتی زنان با وجود این موانع موفق می‌شوند این یعنی توانایی قابل توجهی دارند.

او گفت: چینش هیات رئیسه مجلس یازدهم ار قبل تعیین شده بود اما در اَرنج این ترکیب هیچ سهمی برای زنان قائل نبودند.

در جدول زیر به ادوار مختلف حضور زنان و سهم شان از هیات رئیسه مجلس اشاره شده است؛

ادوار مجلس

تعداد نمایندگان زن

تعداد در هیات رئیسه در اولین اجلاسیه

اول

۴

۰

دوم

۴

۰

سوم

۴

۰

چهارم

۹

۰

پنجم

۱۴

۰

ششم

۱۳

۲

هفتم

۱۳

۰

هشتم

۸

۰

نهم

۹

۰

دهم

۱۸-۱*

۰

یازدهم

۱۷-۱*

۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرانلاین 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر