کد خبر: 84584
A

اشتباه شورای نگهبان و هیات های اجرایی باز هم برای مجلس یازدهم حاشیه ساز شد/ محسن فتحی نماینده سنندج در مجلس یازدهم به دلیل محکومیت رد صلاحیت شده بود!

بنابر اسناد و مدارکی که اخیراً در اختیار سایت دیده بان ایران قرار گرفته است. صلاحیت محسن فتحی نماینده سنندج از سوی شورای نگهبان پیش از انتخابات به دلیل محکومیت کیفری در چند پرونده رد شده بود. محسن فتحی در تمامی مراحل بررسی صلاحیت ها از جمله هیات اجرایی-هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت و نیز در اعلام نظر قطعی شورای محترم نگهبان رد صلاحیت قطعی و نهایی شده است و می بایست از گردونه رقابت های انتخاباتی کناره گیری و خارج می شد اما در انتخابات حضور پیدا کرد. سوال اینجاست؛ بر اساس کدام قانون مجلس و یا قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام در دقیقه ۹۰ در لیست نامزدهای انتخابات گذاشته می شود؟

اشتباه  شورای نگهبان و هیات های اجرایی باز هم برای مجلس یازدهم حاشیه ساز شد/ محسن فتحی نماینده سنندج  در مجلس یازدهم به دلیل محکومیت رد صلاحیت شده بود!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنابر اسناد و مدارکی که اخیراً در اختیار تحریریه سایت دیده بان ایران قرار گرفته است.  صلاحیت محسن فتحی نماینده سنندج از سوی شورای نگهبان پیش از انتخابات به دلیل محکومیت کیفری در چند پرونده رد شده بود. 

محسن فتحی در تمامی مراحل بررسی صلاحیت ها از جمله هیات اجرایی-هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت و نیز در اعلام نظر قطعی شورای محترم نگهبان رد صلاحیت قطعی و نهایی شده است و می بایست از گردونه رقابت های انتخاباتی کناره گیری و خارج می شد اما در انتخابات حضور پیدا کرد. 

سوال اینجاست؛ بر اساس کدام قانون مجلس و یا قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام در دقیقه ۹۰ در لیست نامزدهای انتخابات گذاشته می شود؟

 مطابق اطلاعیه شماره ۵ شورای نگهبان و اطلاعیه شماره ۸ ستاد مرکزی انتخابات و تبصره ۱ و ۲ ماده ۳۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ۳ از بند۲ ماده واحده مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه ۲۲/۸/۷۸ اجازه اعتراض نیز نداشته است حال چگونه در لیست قرار می گیرد؟

اسناد و مدارک در دیده بان ایران موجود است. اگر شورای نگهبان و دیگر نهادها اسناد و مدارکی دارند که نشان می دهد این منتخب محکوم نشده است دیده بان ایران آن را منتشر می کند. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر