کد خبر: 84717
A

ماجرای دفاع "جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا از نماینده فعلی مجلس و عضو هیات رئیسه چه بود؟

برخی نمایندگان مجلس یازدهم، سابقه حضور و اقامت در آمریکا را داشته اند از میان آنها که شناخته شده اند می توان به نام های مشهوری چون مرتضی آقا تهرانی که گرین کارت آمریکا دارد و سید محسن دهنوی مسئول سابق بسیج دانشجویی اشاره کرد...

ماجرای دفاع "جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا از  نماینده فعلی مجلس و عضو هیات رئیسه چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برخی نمایندگان مجلس یازدهم، سابقه حضور و اقامت در آمریکا را داشته اند از میان آنها که شناخته شده اند می توان به  نام های مشهوری چون  مرتضی آقا تهرانی که گرین کارت آمریکا  دارد و سید محسن دهنوی مسئول سابق بسیج دانشجویی اشاره کرد

سیدمحسن دهنوی، دبیر ۳۶ ساله هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است و مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و عضویت در شورای تبیین مواضع سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران را در کارنامه خود دارد.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز ریاست ستاد دانشجویی سعید جلیلی را برعهده داشت.

او با خبر دیپورت شدنش به‌ عنوان یک پژوهشگر ایرانی از آمریکا معروف شد. دهنوی که قرار بود به عنوان محقق پسادکتری  وارد دانشکده پزشکی دانشگاه هارواد شود، در بدو ورود به آمریکا به همراه خانواده‌اش به مدت ۳۰ ساعت بازداشت و توسط دولت آمریکا به ایران بازگردانده شد. رسانه‌های آمریکایی عضویت او در سازمان بسیج دانشجویی را علت دیپورت او عنوان کردند.

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز در صفحه شخصی خود در توییتر به این اتفاق واکنش نشان داد: «تأسف آور است. یک پزشک برای نجات جان افراد به آمریکا آمده و چنین اتفاقی می افتد.»

بعد از آن تصویری از درگیری فیزیکی دهنوی با یکی از دانشجویان شریف منتشر شد که گفته می‌شد مربوط به حضور حسن روحانی در این دانشگاه است اما او در این باره گفته که «مهمان و سخنران آن برنامه از چهره‌های نزدیک به دولت فعلی بود و عده‌ای هرچند معترض بودند اما بنا داشتند سخنرانی را بر هم بزنند اما ما با آنها تقابل داشتیم.»

او در انتخابات مجلس یازدهم و در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر