کد خبر: 84928
A

اسامی اعضای امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم / کمیسیون امنیت میان جبهه پایداری و قالیبافی ها تقسیم شد؛ احمدی نژادی ها خط خوردند!

علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و ... از جمله مدارک تحصیلی است که می‌تواند امتیاز نمایندگان را برای این کمیسیون ارتقا دهد اما نکته جالب اینجا بود که در میان افراد مختلف با شغل‌ها و مدارک تحصیلی اسم‌هایی به چشم می‌خورد که مدرکشان هیچ سنخیتی با این کمیسیون ندارد. مثلا زهره الهیان نماینده تهران با مدرک پزشکی در میان افرادی که اولویت حضور در این کمیسیون دارند قرار دارد. در این میان می‌توان به حذف علی نیکزاد، بیژن نوباوه وطن، جعفر راستی، عباس‌زاده مشکینی و محمود نبویان اشاره کرد.

اسامی اعضای  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم / کمیسیون امنیت میان جبهه پایداری و قالیبافی ها تقسیم شد؛ احمدی نژادی ها خط خوردند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ « کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای انجام وظایف محوله درمحدوده سیاست و روابط خارجی، سیاست داخلی،شوراها،‌شهرداریها، اطلاعات و امنیت داخلی،دفاع و امنیت خارجی و ثبت احوال مطابق ضوابط این آیین‌نامه تشکیل می‌شود.» این توضیحی است که آئین نامه داخلی مجلس در ماده ۲۷ آن درباره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می‌کند. همین چند خط کافی است تا مشخص شود مدارک تحصیلی مرتبط و یا مشاغلی که امتیاز افراد را برای حضور در این کمیسیون افزایش می‌دهد باید از چه جنسی باشد.

علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و ... از جمله مدارک تحصیلی است که می‌تواند امتیاز نمایندگان را برای این کمیسیون ارتقا دهد اما نکته جالب اینجا بود که در میان افراد مختلف با شغل‌ها و مدارک تحصیلی اسم‌هایی به چشم می‌خورد که مدرکشان هیچ سنخیتی با این کمیسیون ندارد. مثلا زهره الهیان نماینده تهران با مدرک پزشکی در میان افرادی که اولویت حضور در این کمیسیون دارند قرار دارد. 

در جدول زیر به اسامی نماینده هایی که اولویت خود را حضور در کمیسیون امنیت اعلام کرده اند، سوابق و مدرک تحصیلی آنها اشاره شده است؛

نماینده

حوزه انتخابیه

مدرک تحصیلی

شغل قبل از نمایندگی

وحید جلال‌زاده

ارومیه

دکتری علوم سیاسی

استاندار

یعقوب رضازاده

سلماس

دکتری جغرافیا

 

بازنشسته ناجا

شهریار حیدری

قصر شیرین

دکتری جغرافیای سیاسی

مدیرکل در وزارت کشور

عباس مقتدای خوراسگانی

اصفهان

دکتری روابط بین‌الملل

استاد دانشگاه اصفهان

جلیل رحیمی جهان‌آبادی

تربت جام،تایباد و باخرز

دکترای روابط بین‌الملل

استاد دانشگاه

فداحسین مالکی

زاهدان

دکترای علوم سیاسی

سفیر ایران در افغانستان

سارا فلاحی

ایلام

دکترای علوم سیاسی

هیات علمی دانشگاه آزاد

مهدی سعادتی‌بیشه

بابل

فوق لیسانس*

فرمانده سپاه، استاندار

ابراهیم عزیزی

شیراز

فوق‌لیسانس حقوق

نماینده دوره چهارم و پنجم

مجتبی ذوالنوری

قم

حوزوی

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه

محمود احمدی‌بیغش

شازند

کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی

استاندار خراسان شمالی

روح‌الله حضرت‌پور

ارومیه

فوق لیسانس حقوق

عضو شورای شهر

حسین نوش‌آبادی

ورامین

دکتری*

سفیر سابق ایران در عمان

جواد کریمی قدوسی

مشهد

کارشناسی ارشد حقوق

فرمانده سپاه

احمد آوایی

دزفول

کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

مشاور وزیردادگستری

زهره الهیان

تهران

پزشک

رئیس کمیته  حقوق بشر مجلس هشتم

محمدصالح جوکار

یزد

فوق لیسانس مدیریت

معاون پارلمانی سپاه

هاجر چنارانی

نیشابور

کارشناسی ارشد جامعه شناسی (دانشجوی دکتری)

دبیر آموزش و پرورش

محسن پیرهادی

تهران

دکترای روابط بین الملل

عضو شورای شهر چهارم

علی اکبر علیزاده

دامغان

دکتری دفاعی

بازنشسته سپاه

هرچند پیش از این لیستی ۹۰ نفره از نمایندگانی که امتیاز بیشتری برای حضور در کمیسیون امنیت داشتند منتشر شد اما از آن تعداد ۲۰ نفر باقی ماندند و ۷۰ نفر از این لیست خط خوردند که در این میان می‌توان به حذف علی نیکزاد، بیژن نوباوه وطن، جعفر راستی، عباس‌زاده مشکینی و محمود نبویان اشاره کرد. البته از آنجا که زهره الهیان از تلاش نمایندگان برای ممانعت از حضور اعضای هیات رئیسه در کمیسیون‌های پرطرفدار خبر داده بود می‌توان حذف نیکزاد از کمیسیون امنیت را در این راستا دانست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر