کد خبر: 84931
A

مرتضی طلایی فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: احمدی نژاد در حال رایزنی برای تایید صلاحیت است / اطرافیان احمدی‌نژاد می گویند او در حال آماده سازی برای انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند

مرتضی طلایی : احمدی نژاد در حال رایزنی برای تائید صلاحیت است.از اطرافیان او شنیده شده که احمدی‌نژاد بنا دارد در انتخابات 1400 شرکت کند

مرتضی طلایی فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: احمدی نژاد در حال رایزنی برای تایید صلاحیت است / اطرافیان  احمدی‌نژاد می گویند او در حال آماده سازی برای انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به اینکه براساس چه مستنداتی خبر از رایزنی احمدی‌نژاد با شورای نگهبان دادید؟  گفت: استنباط من این است که احمدی‌نژاد برای انتخابات 1400 برنامه دارد و باتوجه به اینکه یکی از موضوعات مطرح در مورد حضور در انتخابات، بحث احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان است، او در حال رایزنی برای تائید صلاحیت است. مستداتی درباره مذاکره احمدی‌نژاد با شورای نگهبان ندارم و تنها تحلیل شخصی من این بوده است.

 

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه این امکان وجود دارد کسی که قبلا رد صلاحیت شده است، مجددا صلاحیت وی احراز شود؟ تصریح کرد: نگفتم که احمدی‌نژاد تائید می‌شود یا نه، فقط گفتم به عنوان یک کنشگر سیاسی به این نتیجه رسیدم احمدی‌نژاد از جمله افرادی است که در حال آماده کردن خود برای حضور در انتخابات 1400 است. در واقع از اطرافیان او شنیده شده که احمدی‌نژاد بنا دارد در انتخابات 1400 شرکت کند اما موضوع صلاحیت او مسئله‌ای است که باید حل شود، لذا در مورد تائید یا تائید نشدن صلاحیت احمدی‌نژاد هیچ اطلاعی ندارم، البته غیر از او افراد دیگری هم هستند که در حال آماده‌سازی خود برای 1400 هستند که صلاح نمی‌دانم نام آنها را بگویم.

 

طلایی با تاکید بر دقت بیشتر در نحوه احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان افزود: قبل از این افراد زیادی بودند که صلاحیت آنها رد شده است اما بعد مدرک بُردند و اثبات کردند که گزارشات اشتباه بوده و واقعیت نداشته است، لذا اصلاح شده و صلاحیت آنها تائید شده است، اما به نظر می‌رسد نحوه احراز صلاحیت‌ها در سطح ریاست جمهوری باید عمیق‌تر، جامع‌تر و فراگیرتر از مجلس و شورا صورت بگیرد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مسئله ریاست جمهوری یعنی اداره کشور و نظام، لذا شورای نگهبان حق دارد در موضوع ریاست جمهوری پیگیر باشد چرا که عملکرد دولت‌ها تا به امروز در شأن و تراز انقلاب و مردم نبوده است، البته منظورم فارغ از این دولت است و دولت‎‌های قبل را می‌گویم. معتقد به این هستم که در 40 سال گذشته انقلاب، دولتی که در تراز انقلاب، نظام و ملت باشد، را نداشتیم و امیدوارم در 1400 به دولتی دست پیدا کنیم که با تراز انقلاب یعنی یک دولت انقلابی، کارآمد، جهادی، مردمی و خدمت‌گذار سازگاری داشته باشد، اگر تلاش نکنیم که این اتفاق بیافتد کشور و نظام آسیب می‌بیند.

 

از محکومیت کرباسچی تا ابلاغ حکم مرتضوی و بقایی

 

طلایی در رابطه با جایگاه احمدی‌نژاد میان اصولگرایان اظهار کرد: اصولگرایان شاخه‌های مختلفی دارند که در این میان ممکن است شاخه‌هایی به ایشان گرایش داشته باشند و تعدادی گرایش نداشته باشند، نمی‌توانیم به صورت مطلق بگوئیم که اصولگرایان احمدی‌نژاد را قبول دارند و یا وی را از خودشان نمی‌دانند، سابقه نشان داده است که احمدی‌نژاد خود را در قالب اصولگرایان یا دیگران تعریف نمی‌کند، وی خود را یک نیروی مستقلِ انقلابی تعریف می‌کند بنابراین می‌شود احمدی‌نژاد را به عنوان چهره‌ای از جریان سوم شناخت.

 

این چهره اصولگرا با اشاره به میزان رضایتمندی مردم از عملکرد مسئولین خاطرنشان کرد: با حضور در میان مردم دلخوری آنها از عملکرد خود را مشاهده می‌کنیم، مردم از عملکرد ما راضی نیستند و ما را مدیران لایقی نمی‌شناسند، از دیدگاه مردم ما مدیرانی هستیم که به جای منافع مردم، به دنبال منافع شخصی و اطرافیان‌مان هستیم، لذا باید این مشکلات را در جامعه رفع کنیم و جواب مردم را بدهیم. بنابراین همه باید تلاش کنیم در 1400 دولتی سرکار بیاید که همه این مشکلات را حل کند.

 

طلایی در پاسخ به اینکه بنابراین شاهد تکرار قضیه ردصلاحیت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود؟ اظهار کرد: انتظار مردم از شورای نگهبان این است که با قاطعیت و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای، در احراز صلاحیت کسانی که قرار است در سطح مدیریت کشور قرار بگیرند، ایفای نقش کند چراکه مردم و انقلاب نمی‌توانند، هزینه خطاها ما را بدهند، مصلحتی بالاتر از مصلحت حفظ انقلاب و خدمت به مردم نیست. من چهره‌هایی می‌شناسم که اگر بیایند یکساله کشور را از این وضعیت نجات می‌دهند لذا باید کمک کنیم که این فضا فراهم شود و چهره‌های این چنینی، حضور پیدا کنند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بدون شک دولت سیزدهم یک دولت اصولگرا خواهد بود، به عبارت دیگر در اینکه دولت آینده دولت نیروهای انقلابی، ولایی و اصولگراست، شکی نداریم اما باید تلاش کنیم از بین خوبان و خوب‌ترها، خوب‌ترین را انتخاب کنیم.

 

منبع:برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر