کد خبر: 84985
A

سیدکاظم دلخوش : یکی از چالش های مجلس یازدهم جوگیری نمایندگان در توییتر است

نماینده مجلس یازدهم : مجالس بعد از انقلاب ضعیف‌تر شد، بعد از انقلاب مجلس قوی نداشتیم. اعتقادم بر این است که مجلس در یک روند هرز و غیرکارآمد افتاده که وقت مجلس را گرفته و اگر این روندی که از آغاز مجلس یازدهم شاهد هستیم، ادامه یابد نمایندگان خسته می شوند. تنها مجلس نیست که تصمیم‌گیرنده است شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص، روسای قوا همه در کنار مجلس به نوعی قانون‌گذاری انجام می‌دهند.

سیدکاظم دلخوش : یکی از چالش های  مجلس یازدهم جوگیری نمایندگان در توییتر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در خصوص «تشکیل کمیسیون‌های مجلس یازدهم» گفت: اکنون بحث ثبت‌نام و امتیازبندی نمایندگان مطرح است. در امتیازبندی‌ها ضعف‌هایی وجود دارد، هیات رئیسه از اول نظم لازم را نداشت. افراد پیشنهادهای انتخاب اول و دوم خود را مشخص کرده‌اند. انتخاب من کمیسیون انرژی است. برای هر کمیسیون 23 عضو لازم است و امتیازبندی‌ها براساس رشته، تجربه و کارایی مشخص می‌شود.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در خصوص «ضرورت جلسات غیرعلنی» گفت: مجالس بعد از انقلاب ضعیف‌تر شد، بعد از انقلاب مجلس قوی نداشتیم. اعتقادم بر این است که مجلس در یک روند هرز و غیرکارآمد افتاده که وقت مجلس را گرفته و اگر این روندی که از آغاز مجلس یازدهم شاهد هستیم، ادامه یابد نمایندگان خسته می شوند. تنها مجلس نیست که تصمیم‌گیرنده است شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص، روسای قوا همه در کنار مجلس به نوعی قانون‌گذاری انجام می‌دهند. 

 

او در پاسخ به این سوال که چرا در شروع مجلس شاهد طرح‌ها و لوایح مختلفی از سوی نمایندگان هستیم؟ گفت: این روزها نمایندگان در خصوص طرح‌ها و لوایح، امضاهای زیادی می‌گیرند و سوال‌های زیادی را از وزرا مطرح می‌کنند. در دوره قبل چندین هزار سوال از وزرا داشتیم که شاید یک دهم آن هم به انجام نرسید و روند سوال‌ها، طرح‌ها و لوایح متعدد که در مجلس دهم بود در این مجلس هم شکل گرفته است. مجلس در هر دوره از نظر کارشناسی، قوی نشده است. در چند ماه آینده شاهد مشکلات متعدد از مجلس یازدهم هستیم. جلسات غیر علنی خوب است ولی تمام آن نمی‌تواند مفید باشد.

 

نماینده مجلس یازدهم در خصوص فعالیت رقابتی نمایندگان مجلس یازدهم در توییتر و فضای مجازی گفت: متاسفانه این جو وجود دارد و باید فرصت داده شود. نمایندگان متوجه خواهند شد که فعالیت‌شان در فضای مجازی تبلیغاتی نیست بلکه ضد تبلیغ است. نباید هم‌چنان در فضای انتخابات بمانیم، برخی می‌خواهند برای مردم خودی نشان دهند در صورتی‌که باید کارشناسانه صحبت شود. باید از تریبون مجلس برای ملت درست استفاده شود زیرا در غیر این صورت  رو سیاه می‌شویم.  نماینده موظف است از پشت تریبون مجلس و از خانه ملت از حق مردم به صورت اصولی و کارشناسی، دفاع کند. کسانی که در فضای مجازی جوگیر شدند البته بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می‌شوند.

 

منبع: برنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر