کد خبر: 85140
A

کنایه سید حسین مرعشى به محسن رضایی: رضایی زمانی که هاشمی در قدرت بود اطراف او می چرخید؛ همین که ایشان کنار رفت رفتار آقای رضایی تغییر کرد/ آقای رضایی هنوز تصور می‌کنند برای اخذ جایگاهی در نظام سیاسی کشور باید به آقای هاشمی حمله کند

زمانی که بنده به عنوان رئیس دفتر آقای هاشمی مشغول بودم گزارشجلسه ای که در آن محسن رضایی علیه ایشان صحبت کرده بود را به ایشان دادم. تنها موردی بود که آقای هاشمی بعد از مطالعه گزارش و اظهارات آقای رضایی، چند دقیقه‌ای سکوت کرد. بعد از سکوت ده دقیقه‌ای ایشان گفتند قابل پیش‌بینی بود.

کنایه سید حسین مرعشى به محسن رضایی:  رضایی زمانی که هاشمی در قدرت بود اطراف او می چرخید؛ همین که ایشان کنار رفت رفتار آقای رضایی تغییر کرد/ آقای رضایی هنوز تصور می‌کنند برای اخذ جایگاهی در نظام سیاسی کشور باید به آقای هاشمی حمله کند
 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات محسن رضایی نوشت: آقای رضایی باید پاسخ دهد که با کدام هاشمی طرف است. هاشمی که در قدرت است و امام در نامه‌ای که به شورای سرپرستی صداوسیما درباره برکناری محمد هاشمی نوشت که ایشان در جایگاه باقی بماند، از مرحوم هاشمی اینگونه یاد می‌کنند: «آقای هاشمی – محمدهاشمی- که اخوی ایشان-یعنی مرحوم اکبر هاشمی- در همه مسائل کشور باید نظر بدهند، در صداوسیما بمانند». این دوره آقای رضایی همراه آقای هاشمی است.

 نکته قابل توجه دیگر مربوط به پایان دور اول ریاست‌جمهوری آقای هاشمی است یعنی بعد از همین نماز جمعه که امروز مورد نقد آقای رضایی قرار گرفته است. در آن زمان من استاندار کرمان بودم و آقای رضایی به همه استان‌های کشور به صورت شخصی سفر می‌کردند و برای آقای هاشمی تبلیغ می‌کردند و در این راه بچه‌های بسیجی را نیز گرد هم آوردند. احتمالا آقای رضایی در آن زمان هنوز آقای هاشمی را در قدرت می‌بیند و مشکلی با هاشمی که در قدرت است، ندارد اما از روزی که احساس کرد که در وصل شدن به آقای هاشمی قدرت آینده نیست، چرخش مواضع داشت.

 موضوع به زمان انتخابات مجلس پنجم بین مرحله اول و دوم بازمی‌گردد، زمانی که برای نخستین‌بار آقای رضایی در آن مقطع سپاه را وارد مسائل سیاسی داخلی و جلسه‌ای با بچه‌های لشکر محمد رسول‌الله برگزار کرد و علیه جریان کارگزاران و آقای هاشمی صحبت کرد.

 زمانی که بنده به عنوان رئیس دفتر آقای هاشمی مشغول بودم گزارش این جلسه را به ایشان دادم. تنها موردی بود که آقای هاشمی بعد از مطالعه گزارش و اظهارات آقای رضایی، چند دقیقه‌ای سکوت کرد. بعد از سکوت ده دقیقه‌ای ایشان گفتند قابل پیش‌بینی بود.

 آقای هاشمی پیش‌بینی کرده بودند که آقای رضایی چرخشی در مواضع خود داشته باشند کمااینکه این پیش‌بینی نیز محقق شد. بعد از آن برای همه مشخص شد که آقای رضایی منتقد هاشمی‌ای است که در قدرت نیست و حتی در زمانی که وی در حیات نیست به او حمله می‌کند تا شاید موقعیتی برای او فراهم شود.

 من به برادر عزیز آقای رضایی یادآوری می‌کنم که از همان روزی که در لشکر محمد رسول‌الله وارد سیاست شدید و نخستین اشتباه را کردید، به هیچ وجه این رویه برای‌تان دستاوردی هر اندازه کوچک نداشت. کمتر از یک‌سال بعد از آن زمان فرماندهی سپاه را از دست دادید و چندین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کردید و نتوانستید با شعارهای‌تان نه جناح‌های کشور را به سمت خود متمایل کنید و نه نظر مردم را جلب کنید.

 تا امروز  آقای رضایی به آن جایگاه مورد نظر هرگز نرسیدند و امروز نیز تصور نمی‌کنم این نوع ادبیات بتواند آقای رضایی را از حاشیه سیاست به متن سیاست منتقل کند.

 انتظار بود اگر آقای رضایی می‌خواهند در عرصه سیاسی نقش محوری پیدا کنند، سیاست راهبردی روشنی اتخاذ کنند نه اینکه تقسیم‌بندی غیرقابل فهمی را بیان کنند.

 آقای رضایی و من و همه باید از تجربیات خود درس بگیریم. جوانمردی و اخلاق نیست که هاشمی تا در قدرت است مدح او بگوییم و همراهی کنیم و اگر روزی قدرت هاشمی را در حال افول دید، نامه به رهبری بنویسد و برای آقای هاشمی دایه دلسوزتر از مادر شود و امروز نیز تصور کند با نقد به هاشمی به فرصتی دست پیدا می‌کند.

 فرصت را خداوند در اختیار بندگان می‌گذارد و خداوند نیز در مقابل اخلاص و داشتن برنامه مدون وسیله‌ساز فرصت‌ها می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر