کد خبر: 85284
A

محمود صادقی: فقط ۳۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند/ اصلاح طلبان با لاریجانی ائتلاف نمی کنند

محمود صادقی: نظرسنجی ها حکایت از آن می کند که نزدیک به 30 درصد مردم امروز اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهند 70 درصد درباره کارآمدی رئیس جمهور فارغ از آنکه چه کسی باشد، تردید دارند. اگر جریان های سیاسی نتوانند این تردید را برطرف کنند مشارکت مردم در انتخابات 1400 به مراتب کمتر از انتخابات مجلس در سال 98 خواهد بود.

محمود صادقی: فقط ۳۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند/ اصلاح طلبان با لاریجانی ائتلاف نمی کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری یکسال دیگر برگزار می شود اما از اردوگاه اصلاحات خبرهای مثبتی به گوش نمی رسد. در روزهای اخیر سه گزینه مطرح آنها رسما اعلام کردند که برنامه ای برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارند. درباره این موضوع با محمود صادقی نماینده پیشین مجلس و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفتگو کردیم.

محمود صادقی درباره تصمیم ظریف، محسن هاشمی و مصطفی معین برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نامه نیوز گفت: چالش اصلی ما در رقابت سیاسی سال 1400 کاهش مشارکت رأی دهندگان است تا الان هم اتفاق تازه ای نیفتاده که باعث شود تغییری در این وضعیت رخ دهد.

وی با اشاره به موانع پیش روی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات سال 1400 گفت: اصلاح طلبان مجبورند با چهره جایگزین وارد صحنه انتخابات شوند که تجارب خوبی از این مسئله کسب نکردند. از این مهمتر متقاعد کردن افکارعمومی برای حضور در پای صندوق های رأی است.

فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: امروز اصلاح طلبان پیش از دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات، افکارعمومی را متقاعد کنند که رأی دادن به گزینه مدنظر آنها چه مزیت هایی را متوجه کشور می کند. در واقع سئوال مردم آن است که نامزد اصلاح طلبان درصورت رأی آوری چگونه می خواهد به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: علت عمده آنکه سه چهره یادشده اعلام کردند نامزد انتخابات نمی شوند همین سه چالشی است که عرض کردم چون به فرض آنکه کسی ریسک نامزدی در انتخابات را بپذیرد و از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شود، موضوع مشارکت مردم و نحوه متقاعد کردن آنها برای رأی دادن به نامزد اصلاح طلبان محل سئوال است.

نماینده پیشین مجلس بیان کرد: نظرسنجی ها حکایت از آن می کند که نزدیک به 30 درصد مردم امروز اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهند 70 درصد درباره کارآمدی رئیس جمهور فارغ از آنکه چه کسی باشد، تردید دارند. اگر جریان های سیاسی نتوانند این تردید را برطرف کنند مشارکت مردم در انتخابات 1400 به مراتب کمتر از انتخابات مجلس در سال 98 خواهد بود.

وی درباره شانس احیای ائتلاف سال 92 اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل، این بار حول محور علی لاریجانی در سال 1400 گفت: تجربه گذشته ناموفق ارزیابی می شود بنابراین بعید می دانم از آن مدل ها کسی استقبال کند. اصلاح طلبان سرمایه اجتماعی خودشان را در جاهایی صرف کردند که توانایی اثرگذاری نداشتند و آن افراد در قبال مجموعه اصلاح طلبان پاسخگو نبودند بنابراین این سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دیده است. پس آزموده را آزمودن خطاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر