کد خبر: 85574
A
در مجلس مطرح شد:

نماینده مجلس: اعتراضات بنزین حاصل بی تدبیری وزیر کشور و دولت بود/ چرا صف معترضین با تماشاچیان در ماجرای بنزین جدا نشده بود؟/ تغییر قیمت بنزین بازی با سرنوشت مردم بود

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به حوادث سال گذشته در بحث بنزین گفت: وزیر کشور باید درخصوص اعتراضات بنزین دادگاهی شود.

نماینده مجلس: اعتراضات بنزین حاصل بی تدبیری وزیر کشور و دولت بود/  چرا صف معترضین با تماشاچیان در ماجرای بنزین جدا نشده بود؟/ تغییر قیمت بنزین بازی با سرنوشت مردم بود

به گزارش دیده بان ایران؛ اردشیر مطهری در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش وزیر کشور از وضعیت داخلی و امنیتی کشور، با اشاره به اغتشاشات بنزین در آبان 98 گفت: مدیریت بحران تعریف دارد، همه در مطالعات کلاسیک این دوران را گذرانده ایم اما موضوع این است که در کف خیابان چیز دیگری اتفاق افتاد و تدبیری در اجرا و رفتار با مردم صورت نگرفت.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هیچ وجه صف معترضین با تماشاچیان در اغتشاشات بنزین جدا نشده بود. به نظر می رسد بدون اطلاع وزارت کشور قضیه بنزین اتفاق افتاد و نیروی انتظامی و امنیتی از آن بی اطلاع بودند.

وی با تاکید بر اینکه شکی در اینکه باید قیمت بنزین افزایش پیدا می کرد، وجود ندارد، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور می گوید شمال بوده و نمی دانست قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند و در سفر به ارومیه به نوعی از این اتفاق می گوید که انگار خاطره تعریف می کند، اما بحث بنزین باعث کشته شدن مردم شد و عوارض و تبعات آن متوجه ملت بود.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: شما مسئول امنیت کشور هستید، مگر می شود بحران را اینگونه مدیریت کرد؟ شب خوابید و صبح برای آن تصمیم گرفت. تغییر قیمت بنزین بازی با سرنوشت مردم بود و سر سوزنی در جریان افزایش قیمت بنزین تدبیری صورت نگرفت و خسارات جانی و مالی به مردم وارد شد و باید پرسید چه کسی پاسخگو است.

مطهری با طرح این سوال که آیا تاکنون مسئولی را پای میز دادگاه برده ایم یا خیر؟ تصریح کرد: شکی در اینکه باید قیمت بنزین افزایش پیدا می کرد، نیست، اما روش وزیر و رویه رئیس جمهور بی تدبیری بود، چرا که سرنوشت اقتصادی کشور با این تصمیم گیری رقم می خورد، اما محصول آن آتش سوزی و کشتار بود.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس تاکید کرد: اغتشاشات بنزین حاصل بی تدبیری وزیر کشور و دولت بود و باید وزیر کشور در دادگاه محاکمه شود، در قضیه بنزین آب در دل وزیر کشور تکان نخورد در صورتی که برای حفظ امنیت کشور 203 هزار شهید داده ایم.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر