کد خبر: 85582
A
ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس:

این مجلس یازدهم عصاره شورای نگهبان است/ نمایندگان مجلس یازدهم اصلاً نمی‌دانند طرح و لایحه چیست

ناصر قوامی گفت: اتفاق‌هایی که در همین جلسه‌های ابتدایی مجلس یازدهم افتاده است ریشه در نظارت استصوابی شورای نگهبان دارد. وقتی چهره‌های کارنامه‌دار و شایسته با دلایل واهی رد صلاحیت می‌شوند‌ افراد کم‌تجربه و بی‌تخصص با رأی اندکی به مجلس می‌روند، پس با وجود آنها مجلسی تشکیل می‌شود که نمونه‌اش را در این چند هفته شاهد بودیم.

این مجلس یازدهم عصاره شورای نگهبان است/ نمایندگان مجلس یازدهم اصلاً نمی‌دانند طرح و لایحه چیست

به گزارش دیده بان ایران؛ جلس یازدهم و نمایندگانش در همان جلسه‌های اول حاشیه‌هایی بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. اعلام ختم روزانه قرآن توسط یکی از نمایندگان مجلس یازدهم، تلاش برای نام‌گذاری یکی از خیابان‌ها به اسم جورج فلوید و تغییر اسم فرودگاه مهرآباد به شهید سلیمانی و البته طرح ازدواج اجباری و... تردیدهایی راجع به کارآمدی مجلس یازدهم به وجود آورده است.

 

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: متاسفانه ما به جایی رسیده‌ایم که نمایندگان مجلس به‌ جای اینکه به فکر حل مشکلات باشند، ذهن و انرژی‌شان را صرف مواردی می‌کنند که شنونده تعجب می‌کند.

 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: ما مسلمان هستیم و در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم. پس همه به قداست و اجرِ والای کلام‌الله مجید ایمان داریم و سوره‌های قرآن را چراغ راه می‌دانیم. اما اینکه نماینده‌هایی که با رأی مردم به مجلس رفتند فکر کنند با ختم روزانه یک جلد قرآن کار مفیدی انجام داده‌اند به طور حتم نشان‌دهنده این است که یکسری کارناشناس به مجلس راه یافته‌اند. تکرار می‌کنم، قرآن بر همه ما حجت است و نقد مطرح‌شده نمی‌تواند کمترین خدشه‌ای به دینداری منتقدان این تصمیم نمایندگان وارد کند.

 

او همچنین تصریح کرد:‌ در خبرها خواندم، یکی از نمایندگان مجلس از طرحی صحبت کرده است که به واسطه‌ آن ازدواج اجباری شود. مطرح شدن طرح‌های اینچنینی نشان می‌دهد آقایان کمترین آشنایی‌ای با اصول شرعی ندارند. اولاً شرعاً نمی‌توان کسی را به ازدواج مجبور کرد. ثانیاً اگر کسانی دغدغه ازدواج جوانان را دارند، بروند مشکلاتی را که در راه ازدواج وجود دارد حل کنند.

 

قوامی ادامه داد: ظاهراً نمایندگان مجلس یازدهم تصمیم دارند اسم قربانی نژادپرستی در آمریکا را روی یکی از خیابان‌های تهران بگذارند و همچنین اسم فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه شهید سلیمانی تغییر دهند. مطرح شدن چنین موضوع‌‌هایی نشان از این دارد که بسیاری از نمایندگان فعلی اصلاً نمی‌دانند طرح و لایحه چیست. چون تغییر اسامی معابر عمومی بر عهده شورای شهر است و مجلس اجازه ورود به این مساله را ندارد.

 

او توضیح داد: اتفاق‌هایی که در همین جلسه‌های ابتدایی مجلس یازدهم افتاده است ریشه در نظارت استصوابی شورای نگهبان دارد. وقتی چهره‌های کارنامه‌دار و شایسته با دلایل واهی رد صلاحیت می‌شوند‌ افراد کم‌تجربه و بی‌تخصص با رأی اندکی به مجلس می‌روند، پس با وجود آنها مجلسی تشکیل می‌شود که نمونه‌اش را در این چند هفته شاهد بودیم. لذا باید گفت، مجلس یازدهم عصاره شورای نگهبان است.

 

ناصر قوامی در پایان گفت: ان‌شاءالله که مجلس یازدهم برای نظام و مردم منشاء خیر باشد، اما تردید دارم نمایندگان فعلی بتوانند کار مفیدی برای کشور انجام دهند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر