کد خبر: 85589
A
در نشست خبری هفتگی مطرح شد:

سخنگوی دولت: هر چه جلوتر می‌رویم بهانه‌جویی‌ها بیشتر می‌شود/ پیش‌بینی می‌کنیم دو استان دیگر وارد پیک کرونا شوند

سخنگوی دولت اعلام کرد که در ستاد اقتصادی بحث قیمت مسکن و اجاره آن مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت: هر چه جلوتر می‌رویم بهانه‌جویی‌ها بیشتر می‌شود/ پیش‌بینی می‌کنیم دو استان دیگر وارد پیک کرونا شوند

به گزارش دیده بان ایران، علی ربیعی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه امروز در ستاد اقتصادی بحث قیمت مسکن و اجاره آن مورد بررسی قرار گرفت، گفت: غیر از سیاست‌هایی که به بخش مسکن مربوط می‌شود، سایر سیاست‌هایی که مستقیماً به بخش مسکن بازمی‌گردد مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مطرح شد که ۱۲۰ مقصد صادراتی برای تولیدات کشورمان در نظر گرفته شود که از این منظر بتوان ارز مورد نیاز کشور را هم تامین کرد.

پیش‌بینی می‌کنیم دو استان دیگر وارد پیک کرونا شوند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کرونا از موضوعاتی است که ما همیشه در جلسات خود آن را پیگیری می‌کنیم و این مسئله اولویت‌دار ما است و بنا بر نظر کارشناسان ما و نیز کارشناسان بین‌المللی همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با این بیماری است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۷ استان در حال حاضر در مرحله پیک قرار دارند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از خروج تدریجی این هفت استان، دو استان دیگر وارد پیک می‌شوند، اما امروز به جز برخی شهرها که در مرحله اوج پیک هستند، ای سی یو های ما خلوت است.

ربیعی تاکید کرد: در استان‌هایی که در ماه‌های اخیر وارد پیک شدند، مرگ و میر ما کمتر از استان‌هایی است که در ماه‌های قبل دچار پیک شدند و این امر علامت خوبی است که نشان از تسلط بخش درمان بر موضوع بهداشت دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه چین و واکنش ایران دربرابر آن، اظهار کرد: دخالت غیرقابل‌قبول آمریکا را محکوم می‌کنیم و این موضوع را تاسف‌آور می‌دانیم. آمریکا فاقد هرگونه صلاحیت برای اتخاذ چنین موضع‌گیری‌های دخالت‌جویانه است و ما هم موضع خود را در این زمینه در قالب نامه‌ای به سران چین اعلام  کردیم.

قطعنامه سه کشور اروپایی قطعاً بی پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که موضع دولت دربرابر سکوت اروپا در زمینه اقدامات آمریکا علیه ایران چیست، تاکید کرد: آنچه که به عنوان قطعنامه  به امضای سه کشور اروپایی علیه ایران در ماه‌های اخیر رسیده است، نشان از عدم پایبندی به تعهدات از سوی آنان در برابر برجام دارد و ضعف حیرت‌آور آنان دربرابر آمریکا را نشان می‌دهد. این قطعنامه قطعاً بی پاسخ نمی‌ماند و در حال بررسی همه گزینه‌های موجود در این زمینه هستیم و پاسخ حقوقی ایران به زودی اعلام می‌شود.

تحریم کنندگان انتظار داشتند نابودی ایران رخ دهد

ربیعی در پاسخ به این پرسش که تدایبر دولت در برابر کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی چیست، اظهار کرد: روند بودجه از سال ۹۳ به این سمت حرکت کرده که وابستگی به نفت را از اقتصاد ایران کم کنیم. ما امروز می‌توانیم بگوییم که اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم. ما امروز به صادرات غیرنفتی و تولیدی خود چشم داریم.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که این تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته است، بلکه می‌گوییم تحریم‌کنندگان انتظار داشتند که ما از این وضعیت آسیب جدی بخوریم و پیش‌بینی می‌کردند که نابودی ایران رخ دهد اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد و ملت ایران دربرابر این بدخواهی مقاومت کرد.

ابعاد مختلف همکاری‌های بین ایران و افغانستان بررسی شد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره سفر هیئتی از افغانستان به ایران در روزهای اخیر گفت: این سفر نشان از مراقبت و پاسداری ما از روابط دیرینه با افغانستان دارد. ابعاد مختلف همکاری‌ها بررسی شد و ما یک‌بار دیگر با تأسف بر حوادثی که در مرزها رخ داد، تاکید کردیم که این ماجرا به علت سواستفاده قاچاقچیان انسان و چگونگی نظارت بر مرزها است که هر دو طرف بر کنترل بیشتر مرزها تاکید کردند.

ربیعی ادامه داد: ما سند جامع همکاری راهبردی دو کشور را در این نشست مطرح کردیم و این طرح بعد از تدوین به امضای روسای جمهور دو کشور ظرف چند ماه آینده خواهد رسید.

هرچه پیش برویم بهانه‌جویی‌ها علیه دولت و شخص رییس جمهوری بیشتر می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای ساخت ملکی در جماران متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری و علت انجام چنین کاری از سوی دولت و نیز از میان بردن ظرفیت محیط زیست آن ملک، اظهار کرد: هرچه پیش برویم بهانه‌جویی‌ها علیه دولت و شخص رییس جمهوری بیشتر می‌شود. من نه این را به نفع مردم و نه به نفع کشور ارزیابی می‌کنم. نظارت کردن بر هر کاری قابل قبول است اما این ماجرا از این جنس نیست.

ربیعی تصریح کرد: اول از همه میان رییس‌جمهوری و ریاست‌جمهوری قلب معنا کردند و چند دروغ بزرگ در این میان مطرح شد. این یکی از املاک مربوط به دولت است نه شخص رییس‌جمهوری. این ملک چون برای دولت است قابل واگذاری نیست و دولت‌های قبل هم از این ملک استفاده کردند و در سال ۸۳ شورای شهر رای به غیرباغ بودن این ملک داده و حتی گودبرداری به عمق ۱۸ متر انجام شده که چون مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده بود کار ساخت این ملک آغاز شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ضمن اینکه این ملک ۴۰۰۰ متر نیست ۱۴۰۰ متر است که با بازبینی‌ها و اصلاحات به ۸۱۰ متر کاهش یافته که اگر با سرعت برق هم در این دولت آن را بسازیم، نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. اگر این ملک ساخته شود هم به دولت بعدی می‌رسد و آنان از این ملک استفاده خواهند کرد.

ربیعی تاکید کرد: این دولت خودش درخواست استفاده تغییر کاربری این ملک از مسکونی به اداری را داشته است و حتی اگر این ملک ساخته شود هم اصلأ استفاده از آن ملک به دولت فعلی نمی‌رسد. اما در مورد آن که چند اصله درخت قطع شده به هرحال در ساخت برخی از  املاک این ماجرا پیش می‌آید و بعد هم طبق قانون هرکسی که این اقدام را انجام دهد موظف به کاشت مجدد و جایگزینی است.

وی افزود: اما آنچه در این میان نادرست بوده است بحث ساخت یک نیم‌طبقه است که آن را هم باید خود مدیر پروژه برود و با شهرداری صحبت کند و مشکل را رفع کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر