کد خبر: 85591
A

دادستان کل کشور: نباید چرخ تولید در کشور متوقف شود

دادستان کل کشورتاکید کرد که نباید چرخ تولید در کشور متوقف شود.

دادستان کل کشور: نباید چرخ تولید در کشور متوقف شود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از دادستانی کل کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جریان بازدید از شرکت واگن‌سازی تهران در نشست با مدیران و مسئولان این شرکت ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)  و آغاز دهه کرامت و نیز با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصتی است که به تناسب هر روز بتوانیم در عرصه‌های مختلف حضور داشته و به همکاران و فعالان آن عرصه خداقوتی عرض نماییم.

وی بیان کرد: یکی از فواید این حضور و بازدیدها این است که صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و نیز کارکنان و کارگران بدانند که همه بخش‌های کشور از جمله قوه قضاییه حامی و پشتیبان آنها هستند تا در سال جهش تولید شاهد موفقیت‌های بیش از پیش آنها باشیم. همچنین این فایده را دارد که اگر مشکل یا مانعی در مسیر تولید وجود دارد به ما انتقال دهند تا رفع آن را پیگیری کنیم.

این مقام قضایی گفت: امروز همه می‌دانیم که عمده مشکل کشور مسائل اقتصادی است. البته در این شرایط با تحریم‌های ظالمانه دشمنی روبرو هستیم که به هیچ یک از آداب انسانیت پایبند نیست به طوری که در زمانی که همه دنیا درگیر بیماری کرونا هستند می‌بینیم که این دشمن پلید تا جایی که امکان دارد مانع میشود که نیازهای بهداشتی و درمانی ایران تامین شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اما ملت رشید ایران به این تحریم ها اعتنایی نکرده و مردانه  به میدان آمدند واکنون شاهد هستیم در تامین بسیاری از نیازهای ضروری این حوزه به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

منتظری افزود: البته دشمن دائما در حال سنگ اندازی در بخش‌های مختلف بوده است. به طوری که وقتی مشاهده کرد که در حوزه علوم هسته ای به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌ایم دست به اقدام ذلیلانه ترور دانشمندان ما زد و سال گذشته هم در حوزه نظامی سردار عزیز ما سردار شهید قاسم سلیمانی را به شهادت رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان به اهمیت جهش تولید اشاره کرد و گفت: امسال به نام سال جهش تولید نامگذاری شده و لازم است با همه مشکلاتی که داریم و البته توانمندی‌هایی که وجود دارد با یک حرکت جهادگونه جهش تولید را دنبال کنیم.

دادستان کل کشور خطاب به مسئولان و مدیران شرکت واگن سازی تهران عنوان کرد: لازم است شما با یک حرکت جهادی به گونه ای اقدام کنید که در پایان سال شاهد آمار و ارقام مثبتی از جهش تولید در شرکت واگن‌سازی تهران باشیم.

این مقام قضایی بر تغییر نگاه مردم به کیفیت کالاهای ایرانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی تولیدکنندگان ما نسبت به کیفیت محصولات خود توجهی نداشته اند و ما اکنون شاهد کیفیت پایین برخی از مصولات داخلی هستیم. لازم است با یک کار اساسی و جهادی ذائقه و نگرش مردم نسبت به محصولات داخلی تغییر کند، به طوری که مردم دائما به دنبال محصولات تولید داخل باشند و این وظیفه شما فعالان و صاحبان چرخ‌های اقتصادی کشور است.

منتظری ادامه داد: موضوع دیگری که باید در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد این است که مشکلات و موانع پیش‌روی خود را شناسایی کرده و با یک برنامه ریزی درست و زمان‌بندی دقیق نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

دادستان کل کشور در ادامه به نقش دستگاه قضایی در حمایت از جهش تولید پرداخت و گفت: ممکن است بخشی از مشکلات فعالان اقصادی مستقیما به دستگاه قضایی مربوط باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه پیام قوه قضاییه به همه فعالان اقتصادی این است که دستگاه قضایی آمادگی کامل دارد تا نسبت به رفع مشکلات و موانع آنها اقدام کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما در قوه قضاییه این آمادگی را داریم که به صورت جدی به مشکلات صاحبان بنگاه های اقتصادی رسیدگی کنیم. این سیاست از حدود دو سال قبل آغاز شده و اکنون با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

منتظری عنوان کرد: به همه داستان‎‌ها ابلاغ و تاکید کرده‌ایم که موانع پیش‌روی فعالان بخش اقتصاد را برطرف کرده و کمک کنند که جهش تولید رونق گرفته تا چرخ تولید هیچ کارخانه ای نه تنها متوقف نشود بلکه سرعت آن هم کند نگردد. چون معتقدیم نباید داشتن یک پرونده قضایی مانع تولید و رشد یک بنگاه اقتصادی شود. البته به هر پرونده‌ای باید رسیدگی شود اما این رسیدگی‌ها نباید مانعی باشد که سرعت چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور کند شود.

این مقام قضایی گفت: خوشبختانه دراین زمینه گام‌های موثری برداشته شده است و دستگاه قضایی بر ادامه این مسیر تاکید بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی هم ممکن است مشکل و مانعی پیش‌روی صاحب یک کارگاه و کارخانه باشد که مستقیما ارتباطی به دستگاه قضایی نداشته باشد اما دراین خصوص هم این آمادگی را داریم که با تعامل و همکاری با دولت و دستگاه‌های دیگر مسئله را پیگیری کرده تا نهایتا آن مشکل و مانع برطرف شود.

در پایان این بازدید دادستان کل کشور در جمع کارگران بخش تولید این شرکت حاضر و ضمن عرض خداقوت مشکلات و نظرات آنها را استماع کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر