کد خبر: 85612
A

سخنگوی دولت: تلاش دولت بر برداشتن دید امنیتی از سمن‌هاست

سخنگوی دولت تاکید کرد که تلاش دولت بر برداشتن دید امنیتی از سمن‌هاست تا با سهولت بیشتری فعالیت کنند.

سخنگوی دولت: تلاش دولت بر برداشتن دید امنیتی از سمن‌هاست

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت عصر سه شنبه در جریان بازدید از سرای فرشته‌های مرکز طلوع بی نشان که مرکز اقامتی آموزشی دختران آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد است، افزود: در فرایند توسعه زنان و دختران مهم هستند در حالی که متاسفانه سیاست‌های ما خیلی معطوف به دختران و زنان نیست.

 

دستیار ویژه ارتباطات رییس جمهوری با بیان اینکه در برخی مناطق به دلیل مسائل فرهنگی، بازماندگی تحصیلی دختران به نسبت پسران بیشتر است، گفت: ازدواج های اجباری زیر ۱۵ سال هم هنوز در دختران مشاهده می‌شود طوری که با ارزیابی مراجعه کنندگان برای دریافت وام ازدواج دریافتیم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۷ و حدود ۲۵۰۰ نفر از دریافت کنندگان وام ازدواج در سال ۹۸ زیر ۱۵ سال و ۹۸ درصدشان دختر بودند.  

 

به گفته ربیعی،  ۵۰ درصد سمن ها را  زنان تشکیل داده اند. ۶۶درصد اشتغال مربوط به زنان است و ۵۲ درصد دانشجویان بانوان هستند.  

 

ربیعی با بیان اینکه دختران بیشترین ضرر را از آسیب‌های اجتماعی می بینند، گفت: پدیده ورود به جامعه، پدیده فریب و اعتیاد آسیبپذیری دختران بسیار بیشتر از بقیه است. به همین منظور اولویت دولت در  مقابله با اعتیاد، کودکان و دختران هستند و خوشبختانه سمن طلوع بی‌نشان‌ها هم اعتیاد کودکان را هدف گرفته است.

 

سخنگوی دولت با تبریک روز دختر گفت: با توجه به فشار تحریم و سختی نیاز داریم آدم ها کنار هم باشند چون در دوران سختی فردگرایی بیشترین آسیب‌ها را می زند. به سهم خود و نمایندگی از دولت از همه سمن ها تشکر می‌کنم.


 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر برداشتن دید امنیتی از سمن‌هاست تا با سهولت بیشتری فعالیت کنند.

 

منبع: ایرنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر