کد خبر: 8567
A

بیانیۀ مسعود بارزانی در پی عملیات تروریستی در استانبول

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه ای، حمله تروریستی شب گذشته در استانبول را که منجر به جان باختن 38 نفر و مجروح شدن 155 نفر شد، به شدت محکوم کرد.

بیانیۀ مسعود بارزانی در پی عملیات تروریستی در استانبول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از آناتولی، بارزانی در این بیانیه با تسلیت به خانواده‌ قربانیان این حمله اعلام کرده است که تروریست ها هدف بر هم زدن رفاه مردم و ثبات جهان را دارند.

بارزانی در این بیانیه تاکید کرده است که اقدامات غیرانسانی تروریست ها با شکست مواجه خواهد شد.

همچنین امروز عصر نشست امنیتی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان با هدف بررسی حمله تروریستی استانبول در کاخ مابین این شهر برگزار شد.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در این نشست برخی از مقامات ترکیه از جمله بینالی ییلدریم نخست وزیر، نعمان کورتولموش دستیار نخست وزیر، ویسی کایناک و طغرل تورکش معاونان وی، فاطمه بتول سایان وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، برات آل بایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی و سلیمان سویلو وزیر کشور شرکت کردند.

همچنین امروز فراکسیون احزاب عدالت و توسعه، جمهوری خلق و حرکت ملی گرای ترکیه در مجلس این کشور، با انتشار بیانیه مشترکی حمله تروریستی دیشب در استانبول را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز ظهر امروز پس از عیادت از مجروحان حادثه تروریستی منطقه بشیکتاش استانبول در بیمارستان خصوصی بزم عالم، در جمع خبرنگاران گفت: 'مردم کشور شک نکنند که تا پایان راه به مبارزه با بلای تروریسم ادامه خواهیم داد'.

وی بیان کرد: 'اگر با این کارها، قصد ترساندن ما را دارند، بدانند که ما آن قدر حقیر نیستیم که بترسیم و میدان را برای خائنان خالی کنیم.'

اردوغان ادامه داد: 'ما با کفن گام در این مسیر گذاشتیم و معتقدان به مکتبی هستیم که رسیدن به مقام شهادت را بزرگترین و بالاترین مرتبه می داند. به همین دلیل، چیزی به نام ترس در وجودمان نیست'.

سازمان عقاب های آزادی کردستان(تاک) که از شاخه های مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است، مسئولیت عملیات دیشب استانبول را که به کشته شدن 38 نفر و مجروح شدن 155 انجامید، بر عهده گرفته است.
در اقدام تروریستی دشیب در شهر استانبول که به دنبال بازی فوتبال تیم های بشیکتاش و بورسا اسپور در استادیوم ورزشی جدید بشیکتاش موسوم به وودافون آرنا در دو نقطه نزدیک به هم و به طور عمده علیه نیروی ضربتی پلیس صورت گرفت، 38 نفر جان باخته و 155 نفر مجروح شدند.

هنوز 14 نفر از زخمی های اقدام تروریستی دیشب استانبول در وضعیت وخیم قرار دارند.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی، در حمله شب گذشته شمار از میان 38 نفر کشته، 30 نفر مامور پلیس و 7 نفر غیرنظامی بودند و هویت یک نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر