کد خبر: 85846
A

جزئیات جدید از استعفای چند روز پیش نمکی/ نماینده نجف آباد: وزیر بهداشت با پادرمیانی بزرگان نظام استعفایش را پس گرفت/ واعظی از قدرانی نمکی از رهبری ناراحت شده بود

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس یازدهم، به تشریح چرایی استعفای وزیر بهداشت پرداخت و گفت: اختلاف نمکی با روحانی و واعظی بر سر بازگشایی قهوه‌خانه‌ها و مراکز پرخطر سبب استعفای نمکی شد و بعد با پادرمیانی بزرگان نظام او به هیئت دولت بازگشت.

جزئیات جدید از استعفای چند روز پیش نمکی/ نماینده نجف آباد: وزیر بهداشت با پادرمیانی بزرگان نظام استعفایش را پس گرفت/ واعظی از قدرانی نمکی از رهبری ناراحت شده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی با اشاره به دلیل استعفای وزیر بهداشت در هفته‌های اخیر که بعد توسط دولت رد شد، اظهار کرد: استعفای وزیر بهداشت به چند دلیل رخ داد که یکی از دلایل آن ناراحتی جناب واعظی نسبت به قدردانی وزیر بهداشت در مصاحبه‌ها از رهبر معظم انقلاب بوده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نوعی رئیس دفتر ریاست جمهوری به وزیر بهداشت تذکر می‌دهد که نام رهبر را در مصاحبه‌های خود نیاورد و تقدیر و تشکری از ایشان نداشته باشد، افزود: موضوع دیگری که به استعفای آقای وزیر منجر شد بحث و مناقشه وی با رئیس جمهور و رئیس دفتر وی بر سر باز شدن رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها و به طور کلی مراکز تفریحی در شرایط فعلی شیوع کرونا بود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت معتقد بود از لحاظ کارشناسی نباید اجازه بازگشایی استخرها و رستوران‌ها داده شود، تصریح کرد: وقتی توجهی به نظرات کارشناسی وزیر بهداشت صورت نگرفت وی با حضور در شورای عالی معاونین وزارتخانه و خداحافظی از همکاران استعفای خود را اعلام کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه برای بازگشت وزیر بهداشت به هیئت وزیران بزرگان نظام پا درمیانی کرده و تاکید کردند که در این شرایط و جنگ بیوتروریسیم نباید وزیر صحنه را خالی کند، گفت: پس از پادرمیانی بزرگان نظام، وزیر بهداشت دوباره بزرگواری کرده و به هیئت وزیران بازمی‌گردد.

ابوترابی با تاکید بر اینکه نکته مهمی که در استعفای وزرا اکنون مطرح است بحث از نصاب افتادن کابینه دولت است، افزود: نکته مهم این است که اگر دو وزیر از وزرای دیگر دولت استعفا داده یا به هر دلیلی از سمت خود خارج شوند هیئت وزیران باید از ابتدا رای اعتماد از مجلس  کسب کنند زیرا دولت از حد نصاب خارج شده است.

وی همچنین ادامه داد: ما نباید فراموش کنیم که استعفای وزیر امور خارجه نیز بر سر اشتباه بزرگ آقای واعظی رخ داد؛ سفر بشار اسد به ایران حاصل دستاورد بزرگ شهید سلیمانی بود، اما رئیس دفتر رئیس جمهور با عدم هماهنگی‌های لازم در جلسه با بشار اسد زمینه استعفای  وزیر خارجه را فراهم کردند که متاسفانه با این خبر حضور بشار اسد که یک کار بزرگ و دستاورد حاج قاسم بود تحت شعاع قرار گرفت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا رئیس دفتر رئیس جمهور به این اندازه باید قدرت داشته باشد، گفت: متاسفانه این موضوع در دولت‌های قبل نیز بوده، رئیس دفترها گاهی از رئیس جمهور جلوتر هستند، البته خیلی از رئیس دفترهای مسئولان ما به این شکل بوده و به جای روسا تصمیم می‌گیرند.

منبع: جهان نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر